افزایش نظارت با سامانه فروش یکپارچه خودرو، واردات خودرو برای همه دهک ها

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت امروز در نشست خبری با بیان اینکه دانش بنیان یعنی خلق محصول، اظهار کرد: صنعت خودرو در جهان دانش بنیان شده و ما هم در پی این هستیم که وارد جهت دانش بنیانی کردن صنعت خودروی کشور شویم.

افزایش نظارت با سامانه فروش یکپارچه خودرو، واردات خودرو برای همه دهک ها

به نقل از ایرنا، منطقی اعلام نمود: انجام تعهدات خودروسازان بزرگ همزمان با تحویل به موقع، افزایش نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و محدود شدن دلال بازی ها که با اجرای طرح مالیات گرفتن از درآمدهای اتفاقی در مجلس تقویت نیز خواهد شد، از جمله دیگر مزایای فروش خودرو در این سامانه است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام نمود: با توجه به اطلاعات زیادی که در این شیوه فروش جمع آوری می گردد، می توان هدفمند عمل کرد و طرح هایی ازجمله جوان سازی جمعیت را بهتر به پیش برد.

به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای تاکید نموده بود که فروش خودروها به سامانه فروش یکپارچه منتقل می گردد و حذف قرعه کشی خودرو باقوت در دستور کار وزارت صمت است.

از آن جا که حذف قرعه کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف نمایندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز فرایند قرعه کشی خودرو اصلاح شده و شفاف تر و عادلانه تر گردد، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای فراوریی به دست خریداران واقعی برسد.

وی توضیح داد: مقرر شده 50 درصد ظرفیت ثبت نام در این سامانه به خانواده ها و مادران دارای فرزند دوم تخصیص یابد.

به نقل از مهر، منوچهر منطقی، با اشاره به راه اندازی سامانه متمرکز قرعه کشی خودرو، اضافه نمود: تا به امروز فراوری بر مشتری غلبه داشته اما از امروز و با ورود سازمان حمایت به بحث فروش خودرو، مشتری بر فراوری غلبه خواهد داشت. ما در پی این هستیم که بر اساس احتیاجهای مشتری روابط صنعت را تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه در جهان فراوری دانش بنیان بر مبنای احتیاج مشتری انجام می گردد، گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو هر 10 الی 15 روز یک بار به فروش گذاشته می شد اما در مدل تازه در یک دوره ثبت نام انجام می گردد و در یک دوره 3 ماه به عنوان نمونه 6 بار قرعه کشی خودرو انجام می گردد و در هر دوره 200 تا 300 هزار خودرو فروخته می گردد و هر فرد یک خودرو ثبت نام می نماید. بنابراین تعداد زیادی از افراد می توانند ثبت نام نمایند.

منطقی اضافه نمود: بعلاوه قبلاً فراورینمایندگان محدود هزار خودرو می فروختند اما از 3 هزار نفر ثبت نام می کردند که مشکل زا شده بود در این سامانه دیگر این مشکل را نداریم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: فراورینمایندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت را بفروشند. از سویی دیگر نیز اگر مثلاً خودروساز می گوید 200 هزار خودرو می خواهد بفروشد راستی ازمایی می کنیم و رقم قطعی را مثلاً 100 هزار خودرو را برای قرعه کشی می گذاریم و در ادامه جهت نیز دوباره آنالیز نموده و 100 هزار خودروی دیگر را برای فروش می گذاریم. به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مسئله ای نخواهد بود و تحویل به موقع انجام می گردد.

وی توضیح داد: وزارت صمت صرفاً اطلاعات را جمع و صحت سنجی می نماید و مابقی کارها به وسیله خود خودروساز انجام می گردد. وزارت صمت فقط نظارت می نماید و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی جمع می کنیم می توانیم به صورت هدفمند عمل کنیم و 50 درصد ظرفیت فروش را به جوان ترها تخصیص دهیم و با شناسایی کاربرهای واقعی تخصیص را هدفمندتر انجام دهیم.

منطقی در خصوص دلال بازی ها نیز گفت: با یاری مجلس در پی این هستیم که اگر شخصی خودرو را 160 میلیون تومان خرید و 300 میلیون تومان فروخت باید مالیات بپردازد.

منطقی در خصوص واردات خودرو، گفت: در حال حاضر شایعات زیادی وجود دارد اما تا زمان ابلاغ مصوبه، باید منتظر ماند.

وی توضیح داد: نکته این است که قبلاً برای واردات خودرو فقط دهک های پردرآمد جامعه مدنظر بودند و در یک دوره ای شاهد بودیم که بیشترین تعداد پورشه در جهان را وارد نموده بودیم، اما در این دوره همه دهک های جامعه را مدنظر قرار داده ایم.

معاون وزیر صمت گفت: بعلاوه با توجه به خلأ فراوریی که داریم واردات خودروهای مالی را در دستور کار قرار داده ایم؛ به عنوان مثال وقتی پراید حذف شد که 500 هزار متقاضی داشت دیگر هیچ خودرویی جایگزین این خودرو نشد در حالیکه در جهان با روش علمی دقیق، محصول ارزشمند با قیمت عقلایی عرضه می نمایند.

منطقی اضافه نمود: خودروهای وارداتی کیفیت، آپشن و قیمت مناسب خواهند داشت.

وی افزود: ما در پی واردات محصول کم کیفیت نیستیم چراکه استاندارد در این بخش نظارت می نماید. بنابراین ما در پی واردلت برترین خودرو با قیمت مناسب و با فناوری روز هستیم.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: خودروسازی ما 2 دهه از فناوری روز جهان عقب است.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش نظارت با سامانه فروش یکپارچه خودرو، واردات خودرو برای همه دهک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نظارت با سامانه فروش یکپارچه خودرو، واردات خودرو برای همه دهک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید