با برترین بازی های امتیازی تاریخ آشنا شوید؛ بدون سرانجام و اعتیادآور

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، اگر به تاریخ گیمینگ نگاه بکنید، یکی از سبک هایی که همواره وجود داشته ولی نادیده گرفته شده است، بازی های امتیازی (Score Based) یا همان بازی های رکوردی است. سبکی که در آن بازی سرانجام نداشته و کاربران باید کوشش نمایند تا بیشترین امتیاز را در آن بدست آورند. دشواری بازی های امتیازی نیز به تدریج زیاد شده و به همین علت است که کاربران را به تجربه بیشتر این بازی ها ترغیب می نمایند. به علت محبوبیت این ژانر، تصمیم گرفتیم تا برترین بازی های امتیازی تاریخ را معرفی کنیم.

با برترین بازی های امتیازی تاریخ آشنا شوید؛ بدون سرانجام و اعتیادآور

سابقه بازی های امتیازی به دوران دستگاه های آرکید (Arcade) و اولین کنسول های بازی خانگی باز می گردد. دورانی که مراحل یک بازی آنقدر زیاد بودند که یک بازی به یک عنوان امتیازی تبدیل شده یا اینکه واقعاً بعضی از بازی ها پایان نداشتند. نکته جالب اینجاست که برخلاف بیشتر سبک های قدیمی بازی که در دوران امروزی چندان مورد اهمیت واقع نمی شوند، سبک امتیازی همچنان با قدرت زنده است.

زنده ماندن این سبک نیز به علت ظهور موبایل های هوشمند است. دستگاه هایی که پس از عرضه زندگی همه انسان ها را متحول کردند و به یکی از محبوب ترین پلتفرم های بازی تبدیل شدند. بازی های سبک امتیازی از اولین مواردی بودند که به جهانی موبایل وارد شدند و توانستند پیروزیت بسیار خوبی کسب نمایند. به حدی که این سبک همچنان زنده بوده و بعضی از عناوین آن همچنان هواداران خاص خود را دارد.

با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این سبک شد، شرکت های مختلفی کوشش کردند تا محصولی به این سبک داشته باشند. در نتیجه ما شاهد موارد بسیار زیادی از بازی های امتیازی هستیم. بازی های امتیازی اگر کیفیت بالایی داشته باشند می توانند شما را ساعت ها درگیر نمایند. در نتیجه بهتر است موارد خوبی را انتخاب کنید تا وقت خود را تلف نکنید. در این متن ما کوشش کردیم تا رجحانن بازی های امتیازی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست رجحانن بازی های امتیازی تاریخ

10. فروت نینجا (Fruit Ninja)

سال عرضه: 2010

شرکت سازنده: Halfbrick Studios

کمتر کسی وجود دارد که با بازی فروت نینجا آشنایی نداشته باشد. عنوانی که از زمان عرضه توانست سر و صدای بسیار زیادی به پا کند و با عرضه تبلت ها به اوج محبوبیت خود رسید. بازی فروت نینجا به رجحانن نحو از صفحه نمایش دستگاه های لمسی استفاده نموده و یک هیجان بسیار خاصی داشت که در هیچ بازی دیگری وجود نداشت.

شرکت سازنده کوشش خود را نموده تا یک بازی بسیار متفاوت را با استفاده از موبایل و دستگاه های هوشمند طراحی کند. نکته اینجا بود که زمانی که این بازی عرضه شد، روی موبایل چندان جالب به نظر نمی رسید تا اینکه نسخه تبلت آن عرضه شد. اینجا بود که فروت نینجا نهایت پتانسیل خود را نشان داد و توانست به یکی از رجحانن بازی های امتیازی تاریخ تبدیل گردد.

چارچوب بازی بسیار جالب است. در فروت نینجا انگشت شما نقش یک شمشیر را بازی نموده و باید میوه هایی که به بالا پرتاب می گردد را نصف بکند. روند بازی به این شکل است که در ابتدا تعداد کمی میوه به روی صفحه پرتاب شده و در ادامه تعداد آن افزایش پیدا می نماید. در میان این میوه ها هم تعدادی بمب وجود داشته که زمان شما کم می نمایند. نکته اصلی در خصوص فروت نینجا حس بسیار رضایت بخشی بود که به کاربر منتقل می کرد. اینکه شما به راحتی میوه های مختلف را نصف نموده و با یک انیمیشن بسیار مهیج روبرو شوید، چیزی نیست که در هر بازی وجود داشته باشد.

9. دنس دنس رولوشن (Dance Dance Revolution)

شرکت سازنده: Konami

سال عرضه: 1999

بازی دنس دنس رولوشن را قطعاً در سریال های مختلف مشاهده نموده اید. این بازی در سال 1998 در کشور ژاپن معرفی گردید و در سال 1999 در کل جهان عرضه شد. این بازی آغاز کار عناوینی مثل جاست دنس (Just Dance) بود و توانست محبوبیت خود را تا مدت زیادی حفظ کند. نکته اصلی در خصوص بازی عنصر تحرک در آن بود.

در بازی دنس دنس رولوشن شما با دسته های معمول رو به رو نیستید. بلکه در کنار دستگاه، چند دکمه قرار داشته که کنترل شما هستند. شما باید پای خود را روی هر دکمه گذاشته تا در بازی پیش بروید. به این شکل که در بازی دنس دنس رولوشن روی صفحه نمایش فلش های مورد نظر نشان داده شده و بازیکنان باید در بازه زمانی مشخص شده آن را فشار دهند.

بازی دنس دنس رولوشن در اصل آغاز ایده بازی هایی مثل جاست دنس بود و به جهان نشان داد که گیمینگ فقط نشستن روی صندلی نیست. بلکه این بازی تحرک را به جهانی گیمینگ وارد نموده و به رجحانن نحو از آن استفاده کرد. نکته جالب اینجاست که از این بازی همچنان هم در جهان استقبال شده و در شهر بازی های سراسر جهان همچنان در حال فعالیت است.

8. جنگ های هندسی (Geometry Wars)

شرکت سازنده: Bizarre Creations

سال عرضه: 2003

بازی جنگ های هندسی یکی از مهیج ترین بازی های عرضه شده در سبک امتیازی بود که توانست پیروزیت بسیار خوبی کسب کند. این بازی به نوعی اشاره به بازی های قدیمی دوران آرکید داشت و توانست با گرافیک مدرن شده، عناوین قدیمی را دوباره زنده کند. نکته اصلی در خصوص بازی جنگ های هندسی سرعت بسیار بالا و طراحی بسیار جالب آن بود.

در بازی جنگ های هندسی همه موارد به اشکال هندسی و منظم هستند. در نتیجه اگر شما یک فرد وسواسی در این زمینه هستید، از بازی جنگ های هندسی لذت خواهید برد. مخصوصاً اینکه بازی جنگ های هندسی هیجان خود را با استفاده از انیمیشن های بسیار دقیق و صحنه های جالب به کاربر منتقل می نماید.

بازی جنگ های هندسی مانند بیشتر بازی های قدیمی دوران آرکید است. به این شکل که شما باید یک شکل را کنترل نموده و کوشش کنید تا دوام بیاورید. در این بازی موارد مختلفی به شما حمله نموده و شما باید کوشش کنید تا آن ها را از بین برده یا اینکه از دست این موجودات فرار کنید. طراحی بازی به شکلی است که شما در یک مربع محدود شده و باید کوشش کنید تا دشمنان را از بین ببرید. بازی جنگ های هندسی در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسد ولی با پیشرفت در آن شما با یکی از چالش برانگیزترین عناوین موجود روبرو خواهید شد.

7. گالاگا (Galaga)

شرکت سازنده: Namco, Sega

سال عرضه: 1981

بازی گالاگا از عناوین قدیمی بسیار محبوب است که شما همچنان می توانید آن را پیدا کنید. این بازی توانست فرمول پیروز بازی های آرکید قدیمی را برداشته و آن را از هر لحاظ بهتر کند. نتیجه این بود که گالاگا نزدیک به 40 سال است همچنان زنده بوده و هواداران بسیار زیادی دارد.

نکته اصلی در خصوص بازی گالاگا این است که این بازی از زمان خود بسیار جلو تر بود. گیم پلی بازی بسیار دقیق بوده و هوش مصنوعی آن نیز نسبت به رقبا پیشرفت بسیار زیادی داشت. چیزی که گالاگا را از رقبا جدا می کرد موسیقی آن بود. به این شکل که موسیقی بازی در هر قسمت و مرحله متفاوت بوده و هیجان خاصی را به کاربر منتقل می کرد.

روند بازی گالاگا بسیار ساده است. شما باید با دشمنان مختلف مبارزه نموده و کوشش کنید در بازی پیش بروید. گالاگا نسبت به رقبا تنوع دشمنان بیشتری داشت و به همین علت توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. نکته جالب اینجاست که این بازی برای کنسول های مختلفی عرضه شده و همچنان هم شرکت های سازنده از آن سود می برند.

6. تمپل ران (Temple Run)

شرکت سازنده: Imangi Studios

سال عرضه: 2011

در سبک امتیازی، یکی از حالت هایی که محبوبیت بسیار زیادی دارد، حالت دویدن بدون پایان است. می توان گفت که این حالت را بازی تمپل ران به اوج خود رساند و به رجحانن نحو این ایده را پیاده کرد. شرکت سازنده از تمام خلاقیت خود در بازی استفاده کرد تا تمپل ران به یکی از عناوین بسیار محبوب و یکی از رجحانن بازی های امتیازی تاریخ تبدیل گردد. نکته جالب اینجاست که بازی های مختلفی بر پایه تمپل ران ساخته شده اند اما هیچ کدام به مقدار این بازی پیروز عمل نکرد.

بازی تمپل ران در زمان عرضه محبوبیت بسیار زیادی کسب کرد. به حدی که همه افراد آن را در گوشی موبایل خود داشتند و در گوشه و کنار در حال بازی کردن بودند. نکته اصلی این بازی در دسترس بوده و راحتی استفاده از آن بود. به این شکل که شما احتیاج به اجرای یک بازی سنگین و منتظر بودن نبودید و در هرجا و مکانی می توانستید آن را تجربه کنید.

بازی تمپل ران یک بازی بسیار ساده و در عین حال مجذوب کننده است. به این شکل که شخصیت اصلی در حال فرار از دست یک غول است و باید کوشش کند به موانع مختلف برخورد نکند. نکته اصلی اینجاست که موانع بازی بسیار متنوع بوده و کاربر باید با استفاده از کارهای مختلف از آن ها فرار کند. بازی تمپل ران از گیرنده های ژیروسکوپی گوشی هم استفاده می کرد که باعث می شد مجذوب کنندهیت آن برای کاربران نو چندین برابر بگردد.

5. دانکی کانگ (Donkey Kong)

شرکت سازنده: Nintendo

سال عرضه: 1981

بازی دانکی کانگ را می توان از قدیمی ترین عناوین موجود در این فهرست دانست. این بازی جهان را با دو تن از محبوب ترین شخصیت های جهانی بازی های ویدئویی یعنی ماریو و دانکی کانگ آشنا کرد و به طور کلی تأثیر بسیار زیادی در جهانی گیمینگ داشت. به حدی که از آن به عنوان یکی از رجحانن بازی های ساخته شده در تاریخ یاد می نمایند.

بازی دانکی کانگ زمانی که عرضه شد تمامی فروشگاه های آرکید را درگیر خود کرد. به حدی که این بازی به طور دائم به وسیله افراد مختلف تجربه می شد و به شدت فروشگاه های آرکید را شلوغ نموده بود. بحث اصلی اینجا بود که نینتندو به شکلی این بازی را طراحی نموده بود که کاربران درگیر آن شده و تمام کوشش خود را بنمایند تا به بالای آن برسند.

بازی دانکی کانگ در زمان خود یک بازی بسیار جالب بود. به این شکل که شما با یک میمون بسیار بزرگ روبرو بودید که به سمت شخصیت اصلی که در آن موقع مرد پرشی (Jumpman) خطاب می شد، بشکه پرتاب می نماید. حال هدف شما این است که از این موانع فرار نموده و به بالای مرحله برسید تا پرنسس داستان بازی را نجات دهید. تعداد مراحل این بازی بسیار زیاد بود و در نتیجه رسیدن به پایانی آن کار هرکسی نبود. در نتیجه بازی دانکی کانگ نیز در زمان خودش به یکی از رجحانن بازی های امتیازی و بسیار محبوب جهان تبدیل شد.

مجموعه گیتار هیرو (Guitar Hero)

شرکت سازنده: Red Octane

سال عرضه: 2005

مجموعه گیتار هیرو یکی از عجیب ترین و رجحانن بازی های امتیازی است. این بازی با چارچوب بسیار خاصی که داشت توانست محبوبیت بسیار زیادی در جهانی گیمینگ پیدا کند و حتی عاشقان موسیقی را نیز به سمت بازی کردن جذب کند. گیتار هیرو از عناصر بسیار زیادی برای پیروزیت استفاده کرد و توانست هواداران بسیار زیادی بدست بیاورد.

بازی گیتار هیرو در سال 2005 با یک شکل خاص معرفی گردید. این بازی از عنصر موسیقی به عنوان شاخصه اصلی گیم پلی استفاده نموده و از کاربران می خواست تا با فشردن دکمه های مختلف نت های متفاوت بخش گیتار یک موسیقی را بنوازند. به نوعی این بازی شما را به یک گیتاریست تبدیل نموده و پس از مدت زیادی که آن را تجربه می کردید، شما هم به یک گیتاریست تبدیل می شدید.

نکته جالب گیتار هیرو کنترلری بود که در کنار آن عرضه می شد. این کنترلر به طور کامل مشابه به یک گیتار الکتریک بوده و کاربر را به شدت درگیر می کرد. تجربه واقعی گیتار هیرو هم استفاده از همین کنترلر بود. به این شکل که شما با استفاده از آن و کسب مهارت می توانستید آهنگ های مختلفی را بنوازید و ساعت ها درگیر گردد. در ادامه نیز شرکت سازنده یک بازی موسیقی محور دیگر عرضه کرد که در آن شما می توانستید یک گروه موسیقی کامل داشته باشید.

تونی هاوک پرو اسکیتر (Tony Hawk Pro Skater)

شرکت سازنده: Neversoft

سال عرضه: 1999

سری تونی هاوک از محبوبیت بسیار زیادی در جهانی گیمینگ برخوردار بودند. شرکت سازنده توانست یکی از جالب ترین تفریحات نوجوانان را در قالب یک بازی ویدئویی امتیازی عرضه کند و توجه آن ها را جلب کند. نکته جالب درباره بازی تونی هاوک روند آن بود. به این شکل که چندین بازی مختلف از این مجموعه وجود دارد ولی هیچکدام پیروزیت عناوین اولیه را کسب نکردند.

بازی های اول تونی هاوک به شدت عملکرد خوبی داشتند. به حدی که بعضی از افراد از این مجموعه به عنوان یکی از رجحانن مجموعه های دوران نسل پنجم کنسول ها یاد می نمایند. مشکل اینجاست که شرکت سازنده پس از چند سال دیگر این عناوین را فراوری نکرد و بازگشت خوبی نداشت. با این حال اگر شما از عناوین اخیر این مجموعه چشم پوشی کنید، بازی های قدیمی آن از رجحانن بازی های امتیازی تاریخ هستند.

چارچوب بازی تونی هاوک بسیار ساده ولی مجذوب کننده است. به این شکل که شما در نقش یک اسکیتر جوان هستید و باید کوشش کنید که چالش های مختلف را پشت سر بگذارید. جهانی بازی بسیار با جزئیات بوده و هر مرحله محتوای بسیار زیادی دارد. از طرفی با پیشرفت در تونی هاوک شما با مراحل سختتری روبرو شده و بازی چالش های جالبی را روبروی شما قرار می دهد.

پک من (Pac Man)

شرکت سازنده: Namco

سال عرضه: 1981

کمتر کسی در جهان وجود دارد که با مجموعه پک من آشنایی نداشته باشد. بازی آرکیدی که سابقه بسیار زیادی در جهانی گیمینگ داشته و توانستند در جهانی بازی های ویدئویی تحولی ایجاد نمایند. اولین بازی پک من در سال 1981 توانست محبوبیت بسیار زیادی کسب کند و در فروشگاه های آرکید هواداران زیادی جذب کند.

بازی پک من یک سیستم مرحله ای داشت و امتیاز در آن اهمیت بسیار زیادی داشت. کاربران باید کوشش می کردند که امتیاز زیادی کسب نموده و در دستگاه آرکید نسبت به افراد دیگر رجحان داشته باشند. پک من با توجه به شخصیت بسیار جالب و صدای عجیبی که داشت توانست تا سال ها در جهانی گیمینگ باقی بماند و به یکی از رجحانن مجموعه های تاریخ تبدیل گردد.

چارچوب بازی بسیار ساده و جالب است. شما باید کوشش کنید از دست یک سری موجود فرار نموده و از طرفی تا جایی که می توانید امتیاز کسب کنید. اتمام مرحله وابسته به این بود که شما تمامی نقاط زرد روی صفحه را برداشته و به دشمنان برخورد نکنید. بازی پک من مراحل بسیار زیادی داشت که رسیدن به پایانی آن را بسیار سخت می کرد.

تتریس (Tetris)

شرکت سازنده: Sega

سال عرضه: 1984

اولین افرادی که بازی تتریس را طراحی کردند هیچوقت فکر نمی کردند که این بازی به پرفروش ترین عنوان تاریخ تبدیل گردد. تتریس یکی از بازی های بسیار پیروز در جهانی بازی های ویدئویی بوده که از زمان عرضه تا الان هواداران بسیار زیادی دارد. مخصوصاً اینکه این بازی به هیچ عنوان قدیمی نشده و همواره ارزش تجربه خود را حفظ نموده است.

روند ساخت تتریس هم چندان هموار نبود و پس از عرضه نسخه اصلی چندین بازی دیگر هم بر پایه تتریس طراحی شد که پیروزیت چندانی کسب نکردند. نکته اصلی چارچوب بازی بود. به این شکل که این چارچوب همواره جوابگو بوده و می توان گفت که هر عنوانی بر این اساس پیروزیت خوبی کسب خواهد نمود.

گیم پلی تتریس بسیار ساده بود. به این شکل که از بالای صفحه یک سری بلوک با اشکال مختلف به سمت پایین پرتاب می گردد. شما باید تمام کوشش خود را بکنید تا یک ردیف کامل درست کنید تا از بین برود و این بلوک ها به بالای صفحه نمایش نرسند. این سادگی بازی باعث شد که تا ساعت ها کاربران را به خود مشغول نموده و هرگز خسته نماینده نباشد. تتریس در گذر زمان ثابت نموده که نه تنها یکی از رجحانن بازی های امتیازی بلکه یکی از رجحانن و مهم ترین بازی های تاریخ است.

منبع: WatchMojo

منبع: دیجیکالا مگ

به "با برترین بازی های امتیازی تاریخ آشنا شوید؛ بدون سرانجام و اعتیادآور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین بازی های امتیازی تاریخ آشنا شوید؛ بدون سرانجام و اعتیادآور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید