برادر احمد رونمایی شد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، سرویس فرهنگ مفاومت خبرنگاران ، مراسم رونمایی از کتاب برادر احمد روایت حیات جهادی احمد متوسلیان اثر علی اکبر مزدآبادی چهارشنبه 14 تیرماه در محل سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری استان تهران با حضور جمعی از نویسندگان و کارشناسان ادبیات پایداری برگزار گردید.

برادر احمد رونمایی شد

مزدآبادی؛ نویسنده اثر در این نشست گفت: دیگر کتاب ها که در این حوزه نوشته است نیز آثار ارزشمندی هستند، این کتاب بیشتر به مربوط به حضور حاج احمد متوسلیان در کردستان است، این کتاب اتفاقات مریوان، پاوه و مریوان را به طور کامل تشریح می نماید، که این امر برآمده از حضور پررنگ هم رزمان حاج احمد متوسلیان در مصاحبه ها است.

جلسات مصاحبه خودمانی بود

وی اضافه نمود: عنوان کتاب برادر احمد به علت نامی بوده که در سپاه او را صدا می کردند . برترین عکس کتاب به نظرم عکس راویان کتاب در جلسه سوم مصاحبه ها است که عکس واقعا خاصی است که در آبان 75 گرفته شده است.

نویسنده کتاب برادر احمد ادامه داد: جلسات برگزار شده کاملا غیر رسمی است، این امر باعث شده راویان در روایت خیلی راحت باشند و باعث شده موضوعات به خوبی مطرح گردد و روند خوبی در کتاب پیش گرفته گردد.

جذابیت مرموز بودن شخصیت حاج احمد

بعلاوه محمدعلی صمدی یکی از محققان کتاب برادر احمد در این جلسه گفت: وقتی اولین بار نام حاج احمد را بردم کار جذابی بود، بخشی از جذابیت کار برای من همین مرموز بودن شخصیت احمد متوسلیان بود و برای این امر سعی کردم پیگیری کنم و به نتایج جالبی نیز رسیدم.

وی اضافه نمود: در آن موقع یک جلسه بی نظیر در مورد حاج احمد متوسلیان تشکیل شد که واقعا عجیب بود. در آن جلسه ها اطلاعاتی در مورد حاج احمد متوسلیان به دست آوردم و این اطلاعاتی که الان دارم پایه هایش همان زمان گذاشته شده بود، البته فکر نمی کردم هیچوقت این اطلاعات تبدیل به کتاب گردد.

محقق کتاب برادر احمد ادامه داد: کاری که من انجام دادم همان انرژی زمان بچگی ام بود. وقتی علی اکبر مزدآبادی(نویسنده اثر) به من گفت می خواهد کتابی در این حوزه بنویسد و من جدی نگرفتم تا وقتی که کتاب به دستم رسید و واقعا شگفت زده شدم.

صمدی توضیح داد: بنای من بر این بود که از شروع زمان جنگ تا زمان اسارت حاج احمد متوسلیان را آنالیز کنم اما جلسات به دلایلی متوقف شد و ماجرا در مریوان ماند و تمام کتاب همان 6 جلسه دیدار با هم دوره ای های حاج احمد است که متوقف شد.

ابهام روز گیر افتادن حاج احمد

بعلاوه حمید داوودآبادی یکی از محققان کتاب برادر احمد در این جلسه گفت: سال 75-76 که جلسات تشکیل شد که کار نویی در تاریخ شفاهی بود. آن موقع مورد هجمه قرار گرفتیم و گفتند که نوار را حتما باید تحویل بدهیم و چیزی منتشر نگردد.

وی اضافه نمود: یک دروغی بود که ساختیم اولا حاج احمد 13 تیر گیر افتاد و 14 تیر دروغ است، حدودا 10 گروه حقیقت یابی در این حوزه ها برای حقایق حاج احمد متوسلیان ایجاد شد که هیچ کدام اثرگذار نبودند و حتی برخی از این گروه های حقیقت یابی حاج احمد متوسلیان را نمی شناختند.

حاج احمد همواره با بچه ها بود

ناماعیل عباسی یکی از هم دوره ای های حاج احمد در زمان جنگ گفت: جلسات آن موقع بیشتر در خانه برادر برقی بود و گفتند همه جمع شوند تا اشتباهی در روایت گری رخ ندهد. بعلاوه عکس های خاصی در کتاب است که اولین بار است که منتشر می گردد.

وی اضافه نمود: حاج احمد همواره با بچه ها بود و خودش را از بچه ها جدا نمی کرد. حتی شب ها جایی که بچه ها می خوابید کنارش می خوابیدند. این خصوصیت که با بچه ها بود او را یک فرمانده متفاوت نموده بود.

یاری حاج احمد به خانواده ها نیازمند

گل علی بابایی دیگر هم دوره ای حاج احمد در زمان جنگ گفت: می آید سال 1375 که در جریان پیگیری کنگره شهدای تهران بود نام حاج احمد آمد. تا قبل از آن نام احمد متوسلیان به عنوان نام های مخفی بود که تا آن موقع جایی به آن پرداخته نشده بود و محسن رضایی آن موقع مجوز نوشتن و سخنرانی در مورد برادر احمد را صادر کرد.

وی اضافه نمود: البته که روایت ها همه از مریوان است. امیدوارم با انتشار این کتاب حاج احمد بیش ازپیش مورد توجه قرار بگیرد. حاج احمد فردی بود که یاری زیادی به خانواده های نیازمند می کرد و این امر با شناخت بیشتر حاج احمد بیشتر دیده می گردد.

با شایعات خانواده حاج احمد را اذیت نکنید

بعلاوه امیر متوسلیان برادر احمد متوسلیان در این جلسه گفت: از طرف خودم، خانواده ام و مادرم بابت نوشتن این کتاب تشکر می کنم. مبحث حاج احمد موضوعی است که سال جاری چهل و یکمین سال رخ دادن آن سپری می گردد که همگی سال های سختی بودند .

وی اضافه نمود: در این سال ها شایعات پیدا شدن آثار حاج احمد واقعا خانواده ما را اذیت می کرد و امیدواریم این اتفاقات رخ ندهد. بعلاوه نمی دانم چرا تا سال 1376 جلوی آثار حوزه حاج احمد گرفته می شد ، اینکه از سال 1361 تا 1376 جلوی حرف زدن در این مورد گرفته می شد سوال برانگیز است.

برادر احمد متوسلیان افزود: من از گروه های حقیقت یابی که در حوزه حاج احمد متوسلیان درخواست یک برگه A4 نتیجه کردم اما با وجود خرج های زیاد در این حوزه نتیجه ای دیده نمی گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برادر احمد رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادر احمد رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید