آنالیز انواع پنکه صنعتی و کاربرد آن

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، پنکه صنعتی در انواع مدل ها و برندهای مختلفی فراوری و عرضه می گردد. این دستگاه با توان و قدرت زیادی که دارد، قابلیت خنک کردن محیط گسترده ای را داراست.

آنالیز انواع پنکه صنعتی و کاربرد آن

پنکه های صنعتی و دلایل استفاده از آن

پنکه صنعتی از وسایل سرمایشی پرطرفدار با مدل های متنوع می باشد. استفاده از این محصول در کارگاه ها و کارخانه ها بسیار پررنگ تر شده و به یکی از موارد ضروری تبدیل شده است. پنکه های صنعتی با جابجایی هوا، فضای محیط را برای افراد لطیف تر می سازد. با فرا رسیدن فصل گرم سال استفاده از پنکه های صنعتی نیز بالطبع افزایش یافته است. این محصول برای فضاهای داخلی و خارجی کاربرد داشته و با کاهش ملموس دما، منجر به خنک سازی محیط اطراف می گردد. پنکه های صنعتی در اصل فن هایی می باشند که در ابعاد و مدل های مختلف به منظور استفاده در صنایع متنوع طراحی و عرضه می گردد. این دستگاه در مقایسه با پنکه های معمولی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. هم چنین قادر به جابجایی حجم زیادی از هوای محیط بوده و این امر سبب کارایی بسیار پنکه های صنعتی شده است.

فصل تابستان و گرمای حاصل از آن برای محیط های سرپوشیده سبب ایجاد احساس نامطلوب می گردد. به منظور تهویه و خنک سازی فضای اطراف در محیط های کاری از انواع خنک نماینده های صنعتی بهره مند می شوند. در این راستا به منظور تهویه مطبوع و خنک سازی پربازده از پنکه های صنعتی استفاده می نمایند. از جمله کاربرد پنکه های صنعتی می توان به خوبی عمل تهویه هوای محیط های سرپوشیده مانند باشگاه ها، ادارات، تالارهای پذیرایی و سالن ها اشاره کرد. متریال های ساخت در پنکه های صنعتی بسیار متنوع بوده و همین امر سبب وجود پنکه های صنعتی با کیفیت مختلف در بازار شده است.

آنالیز انواع پنکه های صنعتی

وظیفه اصلی پنکه صنعتی تامین و تطبیق جریان زیاد هوا با فرآیندهای متفاوت می باشد. پروانه های این دستگاه اغلب از جنس فلز نازک بوده که با سرعت بیش از 500 دور در دقیقه کار می نماید. این محصول احتیاجی به تجهیزات خاص برای نصب نداشته و تنها با متصل کردن به منبع برق آغاز به کار می نماید. یکی از مهمترین ویژگی های پنکه صنعتی، قیمت مناسب و ارزان آن نسبت به کارایی و قابلیت هایش می باشد. تنوع بسیار در پنکه های صنعتی سبب سردرگمی بسیاری از مخاطبان و خریداران شده است. در نظر داشته باشید که کیفیت موجود در مدل های مختلف از این محصول می تواند معیار بسیار خوبی برای انتخاب صحیح در حین خرید باشد. از جمله انواع پنکه های صنعتی می توان به پنکه مه پاش ثابت و پنکه مه پاش پرتابل اشاره کرد.

پنکه های مه پاش پرتابل قابلیت استفاده در تمامی مکان ها را دارا بوده و تمام پکیج رطوبت ساز را همراه پنکه قابل حمل دارند. در حالی که پنکه های مه پاش ثابت را می توان به دیوار نصب کرد و در یک جای تعیین ثابت نمود. هم چنین این دستگاه مانند سیستم مه پاش معمولی از تعدادی پنکه و پروانه تشکیل شده است و در فضاهای داخلی بیشتر مورد استفاده واقع می باشد. پنکه های صنعتی در دو مدل ایستاده یا دیواری سبب از بین بردن گرد و خاک، افزایش اندازه رطوبت محیط و ... می شوند. ویژگی ها و مزایای متنوع این دستگاه سبب جل نظر بسیاری از خریداران و مخاطبان شده است. به گونه ای که می توان گفت در حال حاضر پنکه های صنعتی، فروش بالایی در میان انواع سیستم های تهویه مطبوع به دست آورده است.

قابلیت ها و مزایای پنکه صنعتی

پنکه صنعتی دستگاهی است که علاوه بر اینکه قابلیت ایجاد رطوبت و مه سازی را دارد، یک دستگاه تهویه ارزان می باشد. این دستگاه می تواند مه ایجاد شده در منطقه گسترده در اطراف خود پخش نموده و سبب خنکی بیشتر گردد. این وسیله برای استفاده در هر محیطی مناسب بوده و مه ایجاد شده به وسیله آن بسیار لطیف و لذت بخش می باشد. قابلیت خنک نمایندگی و تهویه هوای فضاهای سرپوشیده بزرگ از مهمترین ویژگی های پنکه صنعتی به شمار می رود. پنکه های صنعتی ایستاده قابلیت جابجایی دارند و صرفا مختص یک مکان نمی باشند. به همین منظور به راحتی می توان آن را در یک سالن یا فضای عمومی به جریان برق وصل نموده و نهایت بهره را برد. هم چنین فراوری پنکه های صنعتی در ابعاد و تعیینات فنی مختلف این فرصت را در اختیار مشتریان قرار می دهد که متناسب با محیط کاری و فضایی که در اختیار دارند، سیستم تهویه مطبوع را خریداری نمایند.

نحوه عملکرد پنکه های صنعتی

پنکه صنعتی برای خنک نگه داشتن یک محیط از آب استفاده می نمایند. در این راستا بهتر است اقدامات لازم برای اطمینان از عملکرد دستگاه را انجام دهید. این محصول با مواد و اجزای سنگین تری نسبت به فن های دیگر طراحی شده و ماندگاری طولانی تری دارد. همین امر سبب مقاومت بیشتر پنکه های صنعتی در محیط های مختلف صنعت شده است. این دستگاه اغلب با سرعت میانه کار می نماید اما هوادهی را به صورت مداوم انجام می دهد. به همین منظور برای ایجاد کشش مناسب احتیاج به الکتروموتورهای قدرتمندی دارد. توان پنکه های صنعتی به سه عامل مهم از جمله بزرگی، تنظیمات سرعت و الکتروموتور بستگی دارد. نحوه طراحی و ساخت این محصول به گونه ای است که نسبت به دیگر پنکه های معمولی بزرگتر و بلندتر می باشد. به همین علت اصلی ترین منبع خنک نماینده هوا در فضاهای بزرگ کاری محسوب می گردد.

نکات مهم در خرید پنکه صنعتی

پنکه صنعتی را با توجه به ویژگی ها و قابلیت های متنوعی که دارد، به راحتی می توان خریداری نمود. افراد با توجه به محیط کاری خود می توانید دستگاه را در توان و ظرفیت مناسبی خرید نمود. همانطور که میدانید پنکه های صنعتی در ابعاد و توان های مختلف برای احتیاجهای متفاوت طراحی و عرضه می شوند. یکی از مهمترین نکات در حین خرید این است که به قابلیت تعمیر دستگاه توجه داشته باشید. در این صورت می توانید خرابی های احتمالی دستگاه را به راحتی برطرف کنید. مدل های مختلفی در حین خرید پنکه صنعتی پیش روی خواهید داشت. بهتر است با انجام آنالیز های لازم برند مطمئن و سایز مناسب را برای محیط کاری خود انتخاب کنید. وسایل های الکترونیکی و مکانیکی در محیط های گرد و خاک بایستی به دور از آلودگی قرار بگیرند. به همین منظور با در نظر گرفتن موقعیتی که برای نصب و قرار دادن پنکه صنعتی انتخاب نموده اید، خرید خود را انجام دهید.

برای خرید پنکه صنعتی مناسب قبل از هر چیزی به کاربری آن محیط دقت نموده و براساس همین مسئله دستگاهی با قدرت دهی ایده آل را خرید کنید. در فروشگاه سرمابان می توانید از کارشناسان و متخصصین اطلاعاتی دقیق در مورد کیفیت و کارایی دستگاه به دست آورید. هم چنین با دریافت مشاوره لازم در راستای بازدهی دستگاه و قابلیت هایی که داراست، پنکه صنعتی با توان و فشار مناسب انتخاب نمایید. پنکه های صنعتی فشار استاتیک زیادی را ایجاد می نمایند و همین امر سبب جابجایی هوای زیاد در محیط اطراف می گردد. در خرید اینترنتی می توانید به راحتی تعیینات فنی، خدمات پس از فروش پنکه و مدت زمان گارانتی یک ساله طلایی سرمابان دستگاه را آنالیز و در صورت مورد تایید بودن، سفارش خود را ثبت کنید.

منبع: فرارو

به "آنالیز انواع پنکه صنعتی و کاربرد آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز انواع پنکه صنعتی و کاربرد آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید