برطرف تصرف 141 هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی اردبیل از برطرف تصرف 141 هکتار اراضی ملی حوزه راه و شهرسازی در این استان اطلاع داد.

برطرف تصرف 141 هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل

کریم شیفرایند گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن به مساحت 6 هزار و 637 هکتار زمین را در اختیار دارد و در اجرای ماده 9 قانون حدنگار در قالب کاداستر 92 درصد اراضی دولتی مشمول طرح کاداستر بوده و در این استان فرایند تثبیت و جانمایی به انجام رسیده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: در این استان معادل چهار هزار و 129 هکتار اراضی تثبیت و جانمایی شده و برای این اراضی سند تک برگی به تعداد سه هزار و 706 فقره دریافت شده است.

به گفته او، در حوزه تامین زمین و تخصیص اراضی در محدوده 35 هکتار تحصیل اراضی صورت گرفته و بعلاوه تحصیل اراضی حریم شهرهای استان نیز به مساحت 81 هکتار رسیده است.

شیفرایند گفت: برنامه معاونت املاک، اخذ صورت مجلس تفکیکی در سطح استان به تعداد 130 قطعه بوده که در طبقات 200 واحدی صورت گرفته است.

او می گوید: پارسال در حوزه شناسایی اراضی تصرفی 50 مورد شناسایی زمین صورت گرفته که این کار منجر به تشکیل پفراینده در محاکم قضائی شده است.

شیفرایند می گوید: در حوزه حقوقی هم 344 پفراینده دولت در یک سال گذشته مشخص تکلیف شده و حدود 40 فقره متصرفان اراضی دولتی برطرف تصرف شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره تامین زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: حدود 118 هکتار اراضی دولتی با طرح در کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، تائید شورای برنامه ریزی و اخذ مجوز ماده پنج شورای عالی معماری زمین در اختیار نهضت ملی مسکن استان قرار گرفته است.

به گفته شیفرایند، در همه شهرها به غیر از اردبیل تامین زمین با همین فرایند قانونی صورت گرفته تا افراد متقاضی که در این طرح ثبت نام نموده اند بتوانند از مسکن نهضت ملی بهره مند شوند.

او می گوید: تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل در مرحله توافق و تائید نهایی بوده و پس ار تایید نهایی اطلاع رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

شیفرایند در ادامه گفت: در سه ماهه اول سال جاری تغییر کاربری به مساحت 118 هکتار در استان صورت گرفته تا عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان سرعت گیرد.

وبلاگ دانلود شریف اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برطرف تصرف 141 هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف تصرف 141 هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید