سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان فعال گردد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، حمید بادامی نجات پیش از ظهر یکشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه صحن شورای شهر همدان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نقدی بودن پرداخت های خرد در حوزه حمل ونقل شاهد بروز مسائل عدیده ای برای شهروندان و شهرداری هستیم که مسئله پول خرد، معطل شدن و ایجاد ترافیک، از بین رفتن پول، ایجاد تنش بین راننده و مسافر و ایجاد مسائل بهداشتی از آن جمله است.

سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان فعال گردد

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه شهرداری همدان با بهره گیری از نزدیک به 4 هزار راننده تاکسی و 350 راننده اتوبوس نسبت به جابجایی حدود 200 هزار نفر مسافر در بخش اتوبوسرانی و 450 هزار نفر مسافر با تاکسی اقدام می نماید، به صورت مستقیم با این مسائل درگیر بوده و از سوی دیگر ظهور آژانس های اینترنتی یا اپلیکیشن های مسافربری که علیرغم نوپا بودن توانسته اند استقبال و رضایت نسبی شهروندان را جلب نمایند، مسائل را دو چندان نموده است.

بادامی نجات بابیان اینکه شهرداری همدان در بخش اتوبوسرانی تجربه قابل قبولی در مورد پرداخت های غیر نقدی دارد و می تواند با استفاده از تجربیات آن حوزه، الکترونیکی کردن پرداخت های خرد در بخش تاکسیرانی را نیز سرعت ببخشد، گفت: اگر اقدامی به منظور به روزرسانی سیستم تاکسیرانی و سرویس های ارائه شده صورت نگیرد رانندگان تاکسی در آینده ای نه چندان دور با مسائل عدیده ای در بحث معیشت و کسب درآمد روبرو خواهند شد.

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: بهره گیری از روش های نوین پرداخت و الکترونیکی کردن آن در حوزه حمل ونقل به ویژه در بخش تاکسیرانی لازم است.

نایب رئیس شورای شهر همدان اضافه نمود: در مجموع با توجه به وجود مسائل مختلف ناشی از نقدی بودن پرداخت ها در حوزه حمل ونقل، راه های مختلفی برای حل این چالش ها پیشنهاد و استفاده شده که از مهم ترین و بهترین آنها، حرکت به سمت الکترونیکی کردن پرداخت های خرد است که این امر در چارچوب تجارت الکترونیک و شهر هوشمند قابل طرح و دسته بندی است.

وی گفت: با توجه به مسائلی که مردم در پرداخت بهای کرایه تاکسی دارند شهرداری همدان باید در راستای حرکت به سمت الزامات شهر هوشمند و ارائه خدمات نوین به شهروندان، بسترها و زیرساخت های عملیاتی کردن راه اندازی سامانه هوشمند و شیوه های الکترونیک پرداخت خرد در حوزه حمل ونقل بار و مسافر به ویژه در بخش تاکسیرانی قدم بردارد.

بادامی نجات همچنین گفت: انتظار می ­رود کار عملیاتی در چند خط به صورت پایلوت انجام گیرد و سپس آیین نامه جامع و دقیقی در این خصوص تدوین و برای اجرا در تمام مسیرهای همدان به شورای اسلامی شهر پیشنهاد گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان فعال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان فعال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید