صنعت گردشگری ترکیه در پی افزایش شمار گردشگران خارجی رونق گرفته است

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صنعت گردشگری ترکیه در پی افزایش شمار گردشگران خارجی رونق گرفته است.

صنعت گردشگری ترکیه در پی افزایش شمار گردشگران خارجی رونق گرفته است

براساس آمارهای رسمی که منتشر شد، آمار جهانگردان خارجی که به ترکیه سفر نموده اند در هشت ماه اخیر امسال میلادی با حدود 14 درصد رشد همراه بوده است.

وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه اعلام نمود: بیش از 33.4 میلیون جهانگرد خارجی در فاصله ژانویه تا اوت امسال میلادی به ترکیه سفر نموده اند و به این ترتیب آمار جهانگردان خارجی این کشور در مقایسه با سال گذشته با 13.95درصد افزایش روبرو شده است.

تعداد جهانگردان خارجی که در ماه اوت به ترکیه سفر نموده اند در مقایسه با همین ماه در سال گذشته میلادی با افزایش 5.64 درصدی به بیش از 6.66 میلیون نفر رسید.

جهانگردان روس و شهروندان کشورهای اروپایی همانند آلمان و بریتانیا در افزایش آمار تعداد جهانگردان خارجی امسال ترکیه نقش قابل توجهی داشته اند.

بر این اساس، تعداد مسافران روس که در هشت ماه اخیر به ترکیه سفر نموده اند با افزایش 44.84 درصدی 4.3 میلیون نفر گزارش شده است.

در این بازه زمانی بعلاوه 4.1 میلیون جهانگرد از آلمان و 2.65 میلیون جهانگرد از بریتانیا به ترکیه سفر نموده اند. بعلاوه 1.8 میلیون بلغاری در هشت ماه اخیر از این کشور تماشا نموده اند.

دولت ترکیه پیش بینی کرد که شمار جهانگردان خارجی در امسال میلادی به 60 میلیون نفر و این آمار در سال 2028 به 90 میلیون نفر برسد.

منبع: همگردی

به "صنعت گردشگری ترکیه در پی افزایش شمار گردشگران خارجی رونق گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری ترکیه در پی افزایش شمار گردشگران خارجی رونق گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید