عمران خان به کشمیر پاکستان رفت

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، گروه دنیا، مردم پاکستان دیروز در حالی هفتادمین سالگرد استقلال خود را جشن گرفتند که این کشور در اوج تنش ها با هند بر سر مسأله کشمیر به سر می برد. تداوم این تنش ها دیروز عمران خان، نخست وزیر پاکستان را برآن داشت، در اقدامی که می تواند برای هند حساسیت برانگیز باشد، بعد از صدور بیانیه ای درباره روز استقلال کشورش راهی سفر کشمیر تحت کنترل اسلام آباد گردد.

عمران خان به کشمیر پاکستان رفت

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، عمران خان پیش از سفر به کشمیر تحت کنترل پاکستان در بیانیه ای تأکید کرد: روز استقلال فرصتی است برای شادی ملت اما امروز ما به خاطر وضعیت برادرانمان در کشمیر اندوهگین هستیم. من به برادران کشمیری ام اطمینان می دهم که ما در کنار آنان هستیم.

بنا براین گزارش، عمران خان پس از صدور این بیانیه راهی مظفرآباد، مرکز کشمیر تحت کنترل پاکستان شد تا در مجلس محلی این منطقه بر مواضع خود نسبت به کشمیر پافشاری کند. او در مجلس محلی کشمیر ضمن درخواست از مردم برای اتحاد و همسویی با یکدیگر گفت: اقدامات هند در کشمیر موضع پاکستان درباره استقلال و ادامه مسیری که گذشتگان شروع نموده بودند را تقویت کرد. وی از مردم خواست نقش خود را برای ایجاد یک کشور اسلامی بر اساس دولت پیامبر در مدینه ایفا نمایند. وی با این حال با تأکید بر اینکه پاکستان سر جنگ با هند ندارد، گفت: جنگ ما با ایدئولوژی هند است.

عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان نیز دیروز هنگام به اهتزاز درآوردن پرچم این کشور در مراسم روز استقلال گفت: خواستار جنگ با هند نیستیم اما اگر مجبور شویم چیزی برای از دست دادن نداریم. پاکستان ضعیف نیست اما سعی دارد به وسیله دیپلماتیک و مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد بحران کشمیر را حل نماید.

این در حالی است که شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست ویژه برای کشمیر شد.

این در حالی است که دیروز فرماندار ایالت جامو و کشمیر، در سخنانی مدعی شد، تدابیر و محدودیت های امنیتی در مناطق سمت هند کشمیر پس از روز استقلال هند (امروز)، کاهش پیدا خواهد نمود؛ با این حال، خطوط تلفن و اینترنت همچنان از دسترس خارج خواهند ماند. با وجود طرح چنین ادعاهایی الجزیره خبر داده است که شاه فیصل، یکی از رهبران کشمیر در پی توئیتی که در آن به اقدامات اخیر هند انتقاد نموده بود، دستگیر شده است.

دولت هند 4 اوت (13 مرداد)، یک روز پس از لغو خودمختاری کشمیر تحت کنترل خود، با واهمه از بروز ناآرامی، ابزارهای ارتباطی در کشمیر را مسدود و اقدام به برقراری حکومت نظامی در این نواحی کرد. تاکنون، ده ها هزار نفر از نیروهای امنیتی به شهر سرینگر و شهرها و روستاهای دیگری در کشمیر اعزام شده و صدها معترض کشمیری دستگیر شده اند.

منبع: ایران آنلاین

به "عمران خان به کشمیر پاکستان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان به کشمیر پاکستان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید