غذا های ممنوعه ای که جان سگ ها را به خطر می اندازد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، خیلی از افراد فکر می کنند که مراقبت و نگهداری از حیوانات مثل سگ و گربه آسان است، مخصوصا در بحث تغذیه و این دیدگاه را دارند که می توانند هرچی خودشان می خورند به حیوان خانگی خود بدهند.

غذا های ممنوعه ای که جان سگ ها را به خطر می اندازد

به گزارش ایلنا، اما اگر علاقمند به نگهداری این حیوانات هستید باید مواظب تغذیه این حیوانات دوست داشتنی باشید. در غیراینصورت به سلامت آن ها آسیب می زنید. همان طور که می دانیم حیوانات نسبتا عمر کوتاهی دارند و تغذیه آن ها در عمر و سلامت آن ها تاثیر مستقیم دارد.

بررسی لیست غذا ها و خوراکی های ممنوعه برای سگ ها

همان طور که می دانیم سگ ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی هستند و بعد از مدتی تبدیل به عزیزترین عضو یک خانواده می گردد. ممکنه در هنگام خوردن تنقلات و خوراکی ها سگ شما هم خواهان خوردن آنچه شما دارید می خورید باشد و مقاومت در برابر آن ها اصلا آسان نیست، ولی باید بدانید اگر به سلامت آن ها اهمیت می دهید باید مراقب خورد و خوراک آن ها باشید. پیشنهاد ما مصرف غذای خشک سگ است. لیست این خوراکی ها و غذا های ممنوعه برای سگ ها طولانی است که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

فرآورده های لبنیاتی مثل شیر، بستنی و پنیر

در بدن سگ ها آنزیمی برای هضم لبنیات، قند و لاکتوز موجود در مواد لبنی وجود ندارد و باعث مریضی و مسائل گوارشی در آن ها می شوند.

مواد غذایی حاوی زایلیتول نظیر شکلات، آدامس، آبنبات

یکی از شیرین کننده های مصنوعی که در بیشتر خوراکی ها نظیر شکلات ها، آبنبات، کره بادام زمینی و... زایلیتول وجود دارد که باعث افت قند یا انسولین در سک ها می گردد که موجب بروز بیماری های کلیوی، آسیب ها مغزی و... در آن ها می گردد.

نوشیدن های کافئین دار نظیر چای، قهوه

نوشیدنی های کافئین دار دارای یک ماده محرک هستند که برای سلامتی سگ شما مضر است و خوردن آن ها باعث مسمومیت می گردد و می تواند باعث بروز علائمی نظیر اسهال، استفراغ، بیش از حد فعال شدن یا بی حالی، تشنج و... می گردد.

خوردن کلیه نوشیدنی های الکلی

یکی از مهم ترین نکات برای تغذیه سگ ها دوری از خوردن نوشیدنی های الکلی می باشد، زیرا خطرات جدی برای سلامت آن ها دارد و باعث بروز علائم نظیر مسائل تنفسی، مسائل در سیستم عصبی، اسهال و استفراغ و حتی کما و مرگ می گردد.

آجیل و مغزها، هسته و دانه میوه ها

سیستم گوارشی سگ ها بسیار حساس است و شما باید مراقبت تغذیه آن ها باشید. هسته و دانه میوه ها جزو غذا های ممنوعه و مضر برای سگ شما است و باعث بیماری های گوارشی در آن ها می گردد. همچنین آجیل و مغز ها هم حاوی چربی و روغن زیادی است که باعث التهاب لوزه المعده، اسهال و استفراغ، پانکراتیت و.. می گردد.

خوراکی ها و تنقلات شور و شیرین

خوراکی ها و تنقلات شور و شیرین باعث بروز بیماری های زیادی در سگ شما می گردد. تنقلات شور و نمکی مثل پفک، چیپس و... باعث عطش و مسائل ادراری و باعث بروز بیماری های نظیر تشنج، اسهال و استفراغ، تب و حتی مرگ می گردد. همچنین تنقلات و خوراکی های شیرینی باعث مسائل پوسیدگی دندان، اضافه وزن، دیابت و... شده و باید از دادن این خوراکی ها به سگ خود جدا خودداری نمایید.

سایر خوراکی و غذا های ممنوعه برای سگ ها

سیر، پیاز و پیازچه باعث بروز بیماری در معده و روده می گردد.

انگور و کشمش باعث نقص کلیه می گردد.

خمیر و مخمر نان باعث انسداد روده و درد در معده می گردد.

استخوان باعث آسیب به معده، روده و دندان ها می گردد.

تخم مرغ، گوشت خام باعث بروز بیماری های پوستی و مو می گردد.

هسته، برگ و میوه آووکادو باعث مسمومیت می گردد.

منبع: فرارو

به "غذا های ممنوعه ای که جان سگ ها را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا های ممنوعه ای که جان سگ ها را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید