فائوچی: آمریکا تا پاییز 2021 گرفتار کرونا است

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، نشریه پولیتیکو با اشاره به محقق نشدن وعده ترامپ مبنی بر واکسیناسیون 20 میلیون آمریکایی، به نقل از آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا از عادی نشدن زندگی در این کشور تا پاییز 2021 اطلاع داد.

فائوچی: آمریکا تا پاییز 2021 گرفتار کرونا است

به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی پیش بینی کرد که تا اواخر پاییز 2021 زندگی عادی در آمریکا از سر گرفته نگردد. این ارزیابی در حالی انجام می گردد که دولت دونالد ترامپ به هدف از پیش معین شده برای واکسیناسیون 20 میلیون آمریکایی تا پیش از آغاز سال جدید میلادی دست نیافت.

فائوچی هشدار داد که این پیش بینی منوط به اجرای برنامه های واکسیناسیون کارآمد، سریع و موثر در آمریکا است که تا به امروز از برنامه عقب مانده و همچنین رعایت دقیق اقداماتی همچون شستن دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

فائوچی که به عنوان یکی از اعضای کارگروه مقابله با کاخ سفید همیشه مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته است، در گفت و گویی با شبکه خبری آمریکایی ام اس ان بی سی (MSNBC) ضمن تاکید بر اینکه شرایط عادی به این زودی ها و در همان آغاز فرایند واکسیناسیون برقرار نمی گردد، اضافه کرد: اگر واکسیناسیون به درستی انجام گیرد، امیدواریم که در اواخر تابستان و ابتدای پاییز 2021 در بعضی ایالت ها شریط عادی گردد.

اظهارات فائوچی در حالی است که به نظر می رسد دولت ترامپ به هدف وعده داده خود یعنی واکسیناسیون 20 میلیون آمریکایی تا پیش از انتها سال 2020 نرسید. طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، تا به امروز تنها نزدیک به 12 میلیون و 400 هزار دوز واکسن به ایالات متحده تحویل شده است و حدود دو میلیون و 700 هزار نفر دوز اول این واکسن را دریافت نموده اند.

همزمان گزارش ها از وخامت اوضاع و افزایش رکوردشکنی شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در آمریکا خبر می دهد. تنها در روز چهارشنبه سه هزار و 740 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود ا از دست دادند که گفته می گردد رکوردی دیگر در مرگ و میر ناشی از این بیماری ویروسی بوده است. با این وجود، کارشناسان نسبت به افزایش مرگ و میر در روزهای آینده به دلیل تعطیلات سال نو میلادی هشدار داده اند.

فائوچی در گفت و گوی خود همچنین ضمن اشاره به فرایند در حال اجرا واکسیناسیون با استفاده از دو واکسن فایزر و مدرنا که به تایید اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده اند، اعلام کرد: کوشش برای واکسیناسیون در آمریکا نتوانسته است پیش بینی های امیدوارانه بعضی مقامات دولتی را برآورده کند.

در روزهای اخیر، دولت ترامپ در اظهاراتی، استدلال نموده است که آمار واکسیناسیون مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، شمار افرادی که به آن ها واکسن تزریق شده است را کمتر از مقدار واقعی نشان می دهد. این در حالی است که شخص ترامپ بارها مسئولیت واکسیناسیون افراد را بر عهده ایالت ها گذاشته است. وی روز چهار شنبه هفته گذشته در توییتی نوشت: دولت فدرال واکسن ها را میان ایالت ها توزیع نموده است. اکنون این به عهده ایالت ها است تا کار را مدیریت نمایند. آغاز کنید!.

اما رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز پنجشنبه علاوه بر اینکه به نشانه مخالفت با این فرایند کاخ سفید سر تکان می داد، تاکید نمود که دولت فدرال ابتدا باید اطمینان حاصل کند که ایالت ها و مقامات محلی منابع لازم برای اجرای این برنامه را دارند.

فائوچی در این خصوص گفت: احساس من این است که اگرچه همه با من موافق نیستند، اما باید یک رابطه قوی میان رویکرد ملی و محلی وجود داشته باشد. وی اضافه کرد: وقتی مقامات فدرال، ایالت ها و همتایان محلی را بدون هدایت، به حال خود رها می نمایند و منابع لازم را در اختیار آن ها قرار نمی دهند، آن ها نمی توانند این کار را انجام دهند. این واقعیتی است که ثابت شده است.

نخستین دز واکسن کرونا در روز 14 دسامبر (24 آذر) در آمریکا به فردی در نیویورک تزریق شد و مقرر گشت افراد آسیب پذیر از جمله کارکنان بخش درمان و سپس ساکنان خانه سالمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "فائوچی: آمریکا تا پاییز 2021 گرفتار کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائوچی: آمریکا تا پاییز 2021 گرفتار کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید