معرفی فیلم Master Gardener

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، برای بیش از 40 سال، پل شریدر مسیر خودش را در دنیای فیلمسازی ساخته و رویکردی اوریجینالی را برای خودش خلق نموده است. او بیشتر برای نوشتن فیلم نامه برای آثار مارتین اسکورسیزی همانند فیلم راننده تاکسی (Taxi Driver)، گاو خشمگین (Raging Bull) و آخرین وسوسه مسیح (The Last Temptation of Christ) معروفیت داشت و در ادامه توانست خودش به یک کارگردان بسیار پیروز تبدیل گردد.

معرفی فیلم Master Gardener

از جمله فیلم های برجسته وی نیز می توان به فیلم جان سخت (Hardcore)، فیلم ژیگولوی آمریکایی (American Gigolo)، فیلم رنج (Affliction) و فیلم نخستین اصلاح شده (First Reformed) اشاره نمود. جدیدترین فیلم وی نیز فیلم استاد باغبان (Master Gardener) است که در ادامه بیشتر به معرفی آن می پردازیم.

در این فیلم، جوئل اجرتون نقش باغبانی بسیار دقیق به نام نارول راث را بازی می نماید که پناهگاهی ایده آل برای کارفرمای خودش به نام خانم هاورهیل با بازی سیگورنی ویور ایجاد نموده است. زمانی که خواهرزاده مشکل دار خانم هاورهیل به نام مایا با بازی کوئینتسا سوییندل از راه می رسد و در پی کارآموزی است، زندگی کاملا تزکیه شده نارول آغاز به آشکار شدن می نماید و رازهایی از گذشته خشونت آمیز وی نیز آشکار می شوند، رازهایی که تهدیدی برای نابودی همه چیزهای عزیز وی هستند.

فیلم استاد باغبان بخشی از یک سه گانه غیر مرتبط است که شامل فیلم نخستین اصلاح شده محصول سال 2017 و فیلم شمارنده کارت (The Card Counter) محصول سال 2021 است. با اینکه پل شریدر این فیلم را به صورت یک سه گانه نساخته اما هر کدام از این فیلم ها رویکرد داستانی مشابهی دارند.

عوامل سازنده فیلم Master Gardener

همانطور که در بالا ذکر شده بود، فیلم استاد باغبان اثری به نویسندگی و کارگردانی پل شریدر است که در کارنامه هنری خودش سابق ساخت آثار بسیار برجسته ای را دارد. فیلمبرداری این اثر را الکساندر دینا انجام می دهد و دیوونته هاینس نیز موسیقی آن را ساخته است.

داستان فیلم Master Gardener

فیلم استاد باغبان داستان یک باغبان بسیار دقیق به نام ناورل راث با بازی جوئل اجرتون را روایت می نماید که به صورت انحصاری در باغ های گریسوود مشغول به کار است، جایی که او یک پناهگاه ایده آل را برای کارفرمای خودش به نام خانم هاورهیل با بازی سیگورنی ویور ساخته است. زمانی که خواهرزاده خانم هاورهیل به نام مایا با بازی کوئینتسا سوئیندل به اینجا می آید، خانم هاورهیل به نارول دستور می دهد تا او را به عنوان شاگرد خودش بپذیرد.

همین نیز باعث می گردد تا دوستی غیرمنتظره ای بین مایا و نارول شکل بگیرد اما این دوست تازه نارول باعث می گردد تا اسرار گذشته خشونت آمیز وی به عنوان مأمور یک گروه رجحان طلب سفیدپوست در معرض آشکار شدن قرار بگیرد و همین نیز ممکن است همه چیز که برای نارول عزیز است را در معرض نابودی قرار بدهد.

بازیگران فیلم Master Gardener

بازیگر استرالیایی جوئل اجرتون در فیلم استاد باغبان نقش نارول راث را بازی می نماید. این بازیگر بیشتر برای نقش آفرینی در فیلم درام و ورزشی جنگجو (Warrior) و فیلم بیوگرافی لاوینگ (Loving) معروفیت دارد. او بعلاوه فیلم هدیه (The Gift) محصول سال 2015 را کارگردانی نموده است.

در کنار جوئل اجرتون، سیگورنی ویور نقش خانم هاورهیل را بازی می نماید. این بازیگر اولین نقش بزرگ خودش را در فیلم بیگانه (Alien) تجربه کرد و از آن موقع نیز به یکی از بزرگترین ستاره های هالیوودی تبدیل شده است و سابقه حضور در مجموعه فیلم های شکارچیان ارواح (Ghostbusters) و آواتار (Avatar) را دارد.

کوئینتسا سوئیندل بیشتر برای بازی در سریال درام و تینیجری ترینکت (Trinkets) محصول نتفلیکس، سریال تحت درمان (In Treatment) محصول شبکه اچ بی او و فیلم ابرقهرمانی بلک آدام (Black Adam) شناخته می گردد و در فیلم استاد باغبان نیز نقش مایا را ایفا می نماید. ایسای مورالز نیز دیگر بازیگر این فیلم سینمایی به شمار می رود که نقش نرودا را به تصویر می کشد.

تاریخ اکران فیلم Master Gardener

فیلم استاد باغبان در تاریخ 19 ماه مه سال 2023 میلادی (آدینه 29 اردیبهشت 1402) روی پرده سینماها اکران می گردد. این فیلم برای اولین بار در سپتامبر سال گذشته در جشنواره بین المللی فیلم ونیز اکران شده بود و توانست تحسین حاضرین را نیز بدست بیاورد.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی فیلم Master Gardener" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم Master Gardener"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید