معرفی 10 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کاشان

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، کاشان شهری در استان اصفهان ایران است و نخستین واحه بزرگ در طول جاده قم-کرمان است که در امتداد حاشیه کویر های مرکزی ایران جریان دارد. از این رو جذابیت آن عمدتا ناشی از تضاد بی نظیر بین بیابان ها و فضای سبز واحه آن است. اکتشافات باستان شناسی در تپه های سیلک که در فاصله 2.5 کیلومتری غرب کاشان واقع شده است، نشان می دهد که این منطقه یکی از مراکز اصلی تمدن در دوره های پیش از تاریخ بوده است. از این رو قدمت کاشان به دوره ایلامی ایران باز می گردد. پس از شهر های معروف اصفهان و شیراز در سطح جهانی، جاهای دیدنی کاشان از لحاظ تاریخی و معماری به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. اگر در حال برنامه ریزی سفر به کاشان هستید و اقدام به خرید بلیط قطار به کاشان کردید مجموعه خبرنگاران آماده ارائه خدمات می باشد. با ما همراه باشید.

معرفی 10 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کاشان

1- خانه-موزه عروسک و اسباب بازی | Puppet Museum Hostel

خانه-موزه عروسک و اسباب بازی (Puppet Museum Hostel) مجموعه ای دیدنی از عروسک های سنتی مختلف از سراسر ایران و جهان را به نمایش مردم گذاشته است. همچنین اولین موزه ای است که می توان در آن اقامت کرد. برای بچه ها کارگاه هایی وجود دارد که می توانند در حیاط قدیمی این خانه عروسک های بند انگشتی خود را بسازند. این موزه همچنین دارای یک کافه و فروشگاه هدیه و اسباب بازی های سنتی دارد و به طور کلی جو بسیار دوست داشتنی برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده است. به هنگام بازدید از این خانه-موزه می توانید از خانه طباطبائی ها از دیگر جاهای دیدنی کاشان دیدن کنید.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، باستان ششم، رو به روی خانه طباطبائی ها، بن بست علامه، پلاک 43

2- خانه بروجردی ها | Broujerdi House

خانه بروجردی بیش از صد سال پیش ساخته شده است و متعلق به یک خانواده بازرگان است که به کاشان مهاجرت کرده اند. تاریخ ساخت این خانه را می توان هنوز بر روی کتیبه ساختمان مشاهده کرد که تکمیل آن 18 سال طول کشید و کار توسط ده ها کارگر، معمار، نقاشان و استادان برجسته صورت گرفت. از آنجایی که به کلیه جزئیات مربوط به معماری در ساخت این خانه با شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه به کار گرفته شده است، توجه ویژه ای از سمت معماران و تیم های فنی ایرانی و خارجی نسبت به این خانه وجود دارد. اگر دوست دارید خود را در میان انبوهی از ذکاوت و هوشمندی معماری پیدا کنید، حتما از خانه بروجردی (Brujerdi House) دیدن کنید.

آدرس: استان اصفهان، شهر کاشان، خیابان علوی

3- جاهای دیدنی کاشان، خانه طباطبائی ها | Tabatabai House

خانه طباطبائی ها خانه ای بزرگ با چندین حیاط است که زمانی متعلق به یک تاجر ثروتمند بود. با حضور در این مکان ببینید که برج های بادی چگونه کار می کنند. خانه از نقاشی دلپذیر بر روی دیوار با پنجره های شیشه ای رنگی زیبا تشکیل شده و با سبک معماری کلاسیک ایرانی مسکونی همچون بیرونی و اندرونی طراحی شده است. به طور حتم جاهای دیدنی کاشان هرگز اتلاف وقت نیست و خانه طباطبائی ها الماس معماری ایرانی است.

آدرس: کاشان، خیابان علوی

4- مسجد آقا بزرگ | Agha Bozorg Mosque

مسجد آقا بزرگ (Agha Bozorg Mosque) یک مسجد تاریخی در کاشان ایران است. این مسجد در اواخر قرن 18 توسط استاد و معمار بزرگ حاج شعبانعلی ساخته شد. این مسجد و مدرسه الهیات در مرکز کاشان واقع شده است. اینجا بود که استاد علی مریم کاشانی به عنوان هنرجو درخشان به خدمت و شاگردی معمار این مسجد، حاج شعبانعلی، در می آید که سال ها بعد خود معمار برجسته ای می گردد و بسیاری از بناهای معروف کاشان را طراحی می کند. جاهای دیدنی کاشان قدرتی دارد که شما را به درون تونل زمان برده و فضای شما را تغییر دهد. پس مسجد آقا بزرگ را در بین لیست خود قرار دهید.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، خیابان آقا بزرگ

5- خانه عامری ها | Ameris House را در جاهای دیدنی کاشان از دست ندهید!

خانه عامری ها (Ameris House)خانه ای سنتی در کاشان است که در اواسط قرن نوزدهم در دوره قاجار ساخته شد. این خانه یکی از چندین خانه قدیمی دیدنی و بزرگ در منطقه مرکزی کاشان است. مانند بسیاری از خانه های اطراف آن، خانه عامری ها نیز طی زمین لرزه های گسترده در قرن 18 میلادی ویران و دوباره ساخته شد. هم اکنون این خانه اکنون یک موزه عمومی است. با مراجعه به وب سایت رسمی سرای عامری ها که در سال 1378 فعالیت خود را آغاز کردند، اقامت خود در کاشان را رزرو کنید.

آدرس: کاشان، محله علوی، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم، پلاک صفر، طبقه همکف

6- خانه عباسیان | Abbasi House

خانه عباسی (Abbasi House) یک خانه بزرگ تاریخی و سنتی است که در اواخر قرن 18 ساخته شد و نمونه ای زیبا از معماری مسکونی کاشانی است. گفته می گردد که مالکیت این خانه برای یک روحانی معروف بوده است. در این خانه شش حیاط وجود دارد که می توانست نیاز خانواده های مختلف را برآورده کند. سقف یکی از اتاق ها با قطعات آینه ای طراحی شده است تا به هنگام شب و در زیر درخشش نور شمع یک آسمان پرستاره را القا کند. این خانه اکنون یک موزه عمومی است و می توانید با برنامه ریزی یک سفر پرماجرا به همراه خانواده و دوستان از خانه عباسی و جاهای دیدنی کاشان بازدید کنید.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوی سلطان امیر احمد

7- حمام سلطان امیر احمد | Sultan Amir Ahmad Bathhouse

حمام سلطان امیر احمد (Sultan Amir Ahmad Bathhouse) از جاهای دیدنی کاشان که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده از دو بخش اصلی تشکیل شده است: سالن رختکن و سالن حمام. قسمت داخلی آن با کاشی های فیروزه ای و طلائی، گچ کاری، آجر و نقاشی های رو دیوار پوشانده شده است و نور از طریق گنبد های شیشه ای طلا کاری شده وارد بنا می گردد. حتما این گنبد های غلاف مانند را از پشت بام حمام مشاهده کنید جایی که می توانید منظره ای استثنایی نیز از گنبد خانه بروجردی و بادگیر ها داشته باشید.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد

8- بازار کاشان | Kashan Bazaar

بازار کاشان (Kashan Bazzar) با معماری آجر خشتی خارق العاده خود یکی از جواهرات شهر کاشان است. هزینه کمی به یکی از مسئولان در اطراف بازار بپردازید و تا شما را به پشت بام بازار هدایت کند. آن جا می توانید منظره ای شگفت انگیز از جاهای قدیمی شهر به دست آورید و معماری و شاخصه های فنی ساخت این بازار ایده بگیرید. اگر از دانشجویان معماری هستید جاهای دیدنی کاشان و به خصوص بازار کاشان را از دست ندهید.

آدرس: کاشان، خیابان بابا افضل

9- باغ فین | Fin Garden

باغ فین یکی از زیباترین باغ های تاریخی خاورمیانه و جهان است. این مجموعه شامل ورودی اصلی و حمام فین کاشان می باشد که امیرکبیر وزیر مشهور قاجاریه توسط پادشاه ناصر الدین شاه در آن جا به قتل رسید. این باغ با 2.3 هکتار مساحت و یک حیاط اصلی دارای چهار برج دایره ای شکل است. باغ فین همزمان با دیگر باغ های ایرانی دوره خود چشمه های آب متعددی دارد که توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند.

صدای آب های روان و برج های سایه افکن باغ فین در میان سبزی درختان خوش آمد زیبایی به مهمانان به دور از خشکی منطقه کویر کاشان می دهد. باغ در سال 1590 میلادی و زمان سلسله صفوی ساخته شده که دو قرن بعد از آن سلسله قاجار به روی کار می آید. با بازدید از این میراث ثبت شده یونسکو به عنوان مظهر باغ های سلطنتی ایرانی پشیمان نخواهید شد.

آدرس: کاشان، انتهای خیابان امیرکبیر فعلی و روستای فین قدیم

10- تپه سیلک | Sialk Hill از جاهای دیدنی کاشان با قدمت هزاره سوم میلادی

تپه سیلک (Sialk Hill) بقایای یک شهر باستانی با قدیمی ترین زیگورات جهان است که قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد. قدمت قدیمی شهر سیالک به بیش از 7000 سال پیش بر می گردد. این سایت هنوز در حال حفاری است و بقایای مردمانی که قبلا در آنجا زندگی می کردند قابل مشاهده است و زیگورات سیلک پس از 7000 سال هنوز هم در حومه کاشان وجود دارد. اگر به کشف باستانی علاقه مند هستید و در مورد زندگی مردمان در سال های دور علاقه مند هستید پیشنهاد اول ما تپه سیلک از جاهای دیدنی کاشان است.

آدرس: تپه باستانی سیلک، جاده کاشان-فین، شهر کاشان، استان اصفهان

هر جا باشید جاهای دیدنی کاشان جزء مقاصد گردشگری مهم در ایران و جهان است که حتما باید در لیست سفر خود قرار دهید. کاشان واحه ای است که خارج از دشت کویر و بین تهران و اصفهان قرار گرفته است. این شهر ثروتی از زیبایی های معماری و تاریخی است که ستارگان در شب این شهر کویری را درخشان می کنند. اگر تجربه سفر به کاشان را دارید چرا آن را با ما در میان نمی گذارید؟ تجربه خود را می توانید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت

به "معرفی 10 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید