نقش فضای مجازی در غائله کرونا

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، به لطف و مدد الهی... ایران در برابر این بلا کرونا بر اساس الگوی اسلامی و انقلابی و اخلاقی و بر پایه شکیبایی و بردباری و حکمت و عقلانیت و معنویت و عدالت ازخود تاب آوری و استواری خوبی نشان داد و به همدلی و همبستگی و هم افزایی و سرمایه اجتماعی بالایی دست یافت.

نقش فضای مجازی در غائله کرونا

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در ادامه یادداشت خود در اسکان نیوز نوشت: در این الگو علم و ایمان و اعتقاد و اخلاق در کنار هم نقش آفرین شد... در این الگو خبری از انفعال و افسردگی و خرافه گرایی و علم زدگی نیست و بی اعتنایی به مسولیت های اجتماعی و اخلاقی در آن جایگاهی ندارد... و دین و مذهب و معنویت نقش مهمی در آسایش و سلامت همه جانبه انسان ایفا می کند و تقابلی میان علم و ایمان وجود ندارد و همزمان با دعا و توسل به تحقیق و پژوهش و فناوری و توسعه مرزهای دانش بها داده می شود... این الگو مانند بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی می تواند و باید نظریه پردازی و مدل سازی شود و در عرصه های گوناگون اجتماعی بکارگرفته شود و جامعه و جهان معاصر نیازمند آن است وحوزه در ارائه و تبیین این الگو رسالت اساسی دارد.

بهره گیری گسترده و پیروز از فناوری های نوین و فضای مجازی برای فعالیت های علمی و آموزشی و پژوهشی و تربیتی و تبلیغی و خدماتی غیر حضوری در ستاد و در مدارس و مراکز حوزوی در مقاطع و سطوح گوناگون و ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری برای آن تجربه ای نو و مبارک بود.

کرونا اهمیت ارزش های اسلامی و اخلاقی و انقلابی را نشان داد و مشخص ساخت که خودکفایی و استقلال و مقاومت و بردباری و معنویت گرایی و فرهنگ و اقتصاد مقاومتی و پژوهش و تحقیق و فناوری و مدیریت ملی ودانش بنیان ودرون زا چه اندازه در تاب آوری و همبستگی اجتماعی موثر است و جهان دید که در اوج تحریم و تهدید و تخریب متوجه ایران مدیریت و مقاومت ایران مطلوب و قابل تحسین است.

دراین میان اهمیت توجه به شبکه اینترنت ملی و تقویت زیر ساخت های داخلی فضای مجازی و حمایت از پیام رسان های داخلی روش تر شد و انتظار می رود شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برخی از عقب ماندگی و کوتاهی ها را در این زمینه جبران کنند و به ندای رهبری معظم و مراجع عظام و دلسوزان میهن پاسخ سریع دهند.

اندیشه متعالی اسلام و فلسفه و کلام اسلامی در تفسیر و تبیین منطقی و گره گشا ازهستی، انسان، تحولات و حوادث طبیعی و اجتماعی سر آمد و پاسخگو است، این اندیشه و فلسفه باید بدرستی تحقیق و تعمیق و ترویج شود. حوزه باید به سهم خود و متناسب با مأموریت های خویش به تحقیقات گسترده در این زمینه و خلق مناهج و شیوه های نوین بپردازد و برای صیانت از ارزش ها و سبک زندگی اسلامی و تقویت ارتباطات اجتماعی و خانوادگی چاره اندیشی نماید.

حوزه و روحانیت انقلابی حوزه ای اجتماعی و جهانی و بین المللی است و طلاب و فضلا و اساتید و مدیران جوان اعم از ایرانی و غیر ایرانی و برادر و خواهر و تشکل های بین المللی حوزوی می توانند پیشگام این راه نو باشند، دراین مقطع زمانی فصلی نو در مکاتبه و مصاحبه با متفکران و رهبران فکری و دینی گشوده شد و امید است تداوم یابد و به دستاوردهای خوبی بیانجامد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نقش فضای مجازی در غائله کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فضای مجازی در غائله کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید