پوتین پیشرفته ترین بمب افکن اتمی را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، توپولوف-160 ام بمب افکن استراتژیک روسیه است که به گفته ولادیمیر پوتین، در دنیا بی رقیب و بی نظیر است.

پوتین پیشرفته ترین بمب افکن اتمی را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف ، بمب افکن تو 160 که در ناتو بلک جک نامگذاری شده و به نام قوی سفید مشهور است، از سال 1987 به خدمت نیروی هوایی شوروی سابق عایدی. این پرنده برای رقابت با بمب افکن بی 1 لنسر ارتش آمریکا طراحی و ساخته شد. لنسر یک سال قبل از تو 160 عملیاتی شده بود.

بمب افکن توپولوف 160 ام نسخه بروزرسانی شده این بمب افکن اتمی است که لقب مدرن ترین بمب افکن استراتژیک نیروی هوایی روسیه را یدک می کشد.

به نقل از اسپوتینک، ولادیمیر پوتین در ملاقات با فارغ التحصیلان مدرسه عالی هوانوردی نظامی کراسنودار گفت: با ساخت توپولوف 160 ام ما در واقع یک ماشین تازه ساختیم. چنین ماشینی در جهان وجود ندارد، هواپیمای مافوق صوت و استراتژیک که با چنین سرعتی کار کند و قادر به حمل سلاح هسته ای باشد.

پیش از این کرملین فیلمی از پرواز رئیس جمهور روسیه را در کابین یک بمب افکن استراتژیک توپولوف 160-ام منتشر نموده بود.

روسیه از سال 2015 در پی ارتقای این بمب افکن استراتژیک رفت و ژانویه 2022 نخستین پرواز نسخه مدرن شده این هواپیما صورت گرفت.

نسخه مدرن تو 160 به عنوان پیشرفته ترین بمب افکن استراتژیک روسیه، به سیستم هدف گیری، جنگ الکترونیک و موشک های کروز تازهی مجهز شده است.

یکی از این بروزرسانی ها مجهز کردن قوی سفید روسی به موشک هایپرسونیک کینژال است.

منبع: خبرآنلاین

به "پوتین پیشرفته ترین بمب افکن اتمی را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین پیشرفته ترین بمب افکن اتمی را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید