چین خرید تراشه از آمریکا را ممنوع نمود

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، ایرنا نوشت: در ادامه تنش های تجاری میان پکن و واشنگتن، دولت چین روز دوشنبه ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به علت نگرانی های امنیتی ممنوع نمود.

چین خرید تراشه از آمریکا را ممنوع نمود

این تصمیم چین بخشی از رقابت مالی میان این کشور و آمریکا به شمار می آید که دامنه آن به زنجیره تامین فناوری الکترونیکی جهانی نیز رسیده است.

میکرون در 16 سال پیش نخستین کارخانه خود را در چین افتتاح کرد. میکرون در واقع نوعی تراشه یارانه ای است که به منظور ذخیره داده ها در رایانه مورد استفاده قرار می گیرد.

چین سومین بازار بزرگ فروش محصولات میکرون به شمار می آید و حدودا 10.7 درصد از عایدی سالانه آن را در سال 2022 به خود اختصاص داده است.

پیشتر شرکت میکرون در گزارش سالانه خود که در 2022 منتشر شد، در مورد احتمال بروز چالش در چین در سال آینده در این کشور پیش بینی نموده بود.

به نوشته پایگاه خبری فایننشال تایمز، اعلام محدودیت نو اعمال شده بر تولیدات شرکت میکرون می تواند به نوعی به نفع سایر رقبای این شرکت از جمله سامسونگ الکترونیکس و هینیکس در کره جنوبی باشد. این در حالیست که آمریکا از کره جنوبی خواسته است خلاء ایجاد شده ناشی از ممنوعیت محصولات میکرون در چین را با محصولات خود پر نکند.

مقامات فضای مجازی در چین ماه مارس (اسفند/ فروردین) گذشته اعلام نموده بود که این کشور در حال اجرا تحقیقاتی در حوزه امنیت سایبری در رابطه با محصولات شرکت فناوری میکرون است که هدف آن مقابله از خطرات پنهان و حفاظت از امنیت ملی است.

مقام های شرکت میکرون نیز گفته اند که با این تحقیقات چین همکاری خواهند کرد و این تحقیقات تاثیری در محموله ها و عملیات تجاری این شرکت در چین ندارد. تحقیقات در چین درباره فعالیت این شرکت آمریکایی در بحبوحه موجی از محدودیت های صادراتی از سوی واشنگتن در سال 2022 انجام می گیرد که بخش فناوری تراشه چین را هدف قرار می داد.

تحقیقات چین در حالی انجام می گردد که واشنگتن در سال 2022 با هدف قرار دادن بخش ریزتراشه ها درچین مجموعه ای از مقررات محدود کننده صادراتی را علیه این کشور وضع کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "چین خرید تراشه از آمریکا را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خرید تراشه از آمریکا را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید