کپی زلزله شناس هلندی از روی دست زلزله شناس ایرانی!

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، فریبرز ناطق الهی به توییت اخیر فرانک هوگربیتس درباره احتمال وقوع زلزله واکنش نشان داد و ادعاهای او را غیرعلمی دانست.

کپی زلزله شناس هلندی از روی دست زلزله شناس ایرانی!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دانلود شریف، ناطق الهی درباره ادعاهای فرانک هوگربیتس نوشت: زلزله ها جزو لاینفک قسمت هایی از کره زمین و برای سالم ماندن آن احتیاج هستند پس لذا رخ خواهند داد، علم امروز شناخت بسیار خوبی از مکان آنها دارد و در مورد زمان رخداد، مطالعات هنوز کامل نیست و هیچ فردی در جهان امکان تخمین زمانی آنرا تا این لحظه، شاید هزاران سال دیگر هم نداشته و نخواهد داشت. بعد از معین کردن منطقه ها زلزله خیر با مطالعات آماری و احتمالاتی دوره های زمانی نسبتا خوبی مثلا در یک بازه رمانی چند ساله با علم امروز می توان تخمین حدودی بیان کرد. هر اداعای دیگری علم نیست.

او بعلاوه به پژوهش های خودش در این زمینه و شباهت نقشه های هوگربیتس به آن ها نوشت: ناگفته نماند دو منطقه ای که ایشان معین نموده اند بنده هم سال پیش در دو موقعیت زمانی مختلف این دو زون را برای زلزله های بزرگ که در مسیر ما و کشور ما قرار گرفته اند و شکی ندارم که سال جاری و سالهای نزدک آینده بحرانی خواهد بود، معین نموده بودم و چقدر شباهت به مطالعات سال قبل بنده دارند شاید هم ایده از همانجا آغاز شده است.

در یادداشت توییت جنجالی زلزله شناس هلندی درباره زلزله 7 ریشتری در غرب ایران و پاسخ دکتر ناطقی به او بیشتر در این باره بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کپی زلزله شناس هلندی از روی دست زلزله شناس ایرانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپی زلزله شناس هلندی از روی دست زلزله شناس ایرانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید