AMD و کوالکام با همکاری یکدیگر فناوری وای فای لپ تاپ را سریع تر می نمایند

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، لپ تاپ های مجهز به تراشه های رایزن کمپانی AMD به لطف همکاری با کوالکام، می توانند به زودی سرعت وای فای را توسعه داده و به طور جدی در لپ تاپ ها استفاده شوند.

AMD و کوالکام با همکاری یکدیگر فناوری وای فای لپ تاپ را سریع تر می نمایند

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ دانلود شریف، لپ تاپ های مجهز به تراشه های رایزن کمپانی AMD به لطف همکاری با کوالکام، می توانند به زودی سرعت وای فای را توسعه داده و به طور جدی در لپ تاپ ها استفاده شوند. این غول تراشه اعلام نموده است که فناوری FastConnect کوالکام قرار است که به رایانه های شخصی مجهز به پردازنده های رایزن AMD بیاید و این قضیه کاملا جدی است. این بدان معنی است که اتصالات وای فای 6 و 6E به زودی در دستگاه های بیشتری در دسترس خواهند بود و می توانند سرعت دانلود جهانی را تا 3.6 گیگابایت در ثانیه افزایش دهند. دسته ای از لپ تاپ های متمرکز بر کسب و کار اولین لپ تاپ هایی هستند که شاهد ارتقا این موضوع خواهند بود.

شما با نوت بوک هایی که از تراشه های سری رایزن پرو 6000 و FastConnect 6900 کوالکام استفاده می نمایند، می توانید به چنین امکاناتی دست پیدا کنید. قیمت لپ تاپ هم در چنین شرایطی می تواند ارزش بالاتری کسب کند. وای فای سریع تر همیشه برای لپ تاپ ها موضوعی مهم هستند. از آن جایی که لپ تاپ ها به صورت قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرند، ضروری است که این دستگاه ها دسترسی کاملی به مودم های اطراف خودشان داشته باشند تا امکان دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد. این دستگاه ها چندان نمی توانند به کابل LAN وصل شوند، چرا که اصولا ثابت نیستند و اینترنت همراه بیشتر به درد این دستگاه ها می خورد.

وای فای سریع تر در راه است

جیسون بانتا که عهده دار این مسئولیت در AMD است می گوید: مدیریت از راه دور وای فای در خارج از باند، ابزارهای مهمی است که برای مدیران فناوری فراهم شده است و می تواند تشخیص و برطرف مسائل مربوط به وای فای را برعهده داشته باشد. حتای زمانی که سیستم عامل در حال انجام نباشد، این امکان برای دستگاه ها فراهم می گردد. پردازنده های رایزن پرو 6000 AMD همراه با فناوری کوالکام می توانند در لپ تاپ های تجاری نسل بعدی به کار گرفته شوند تا ابزارهای پردازش و اتصال مورد احتیاج برای عملکرد بهتر در محیط های مدرن را فراهم نمایند.

این دستگاه ها می توانند قابلیت مدیریت از راه دور را با قدرت حرفه ای برای دستگاه های مختلف فراهم نمایند. کاربران در محل کار می توانند از این دستگاه های هیبریدی نو استفاده نموده و به سرعت اینترنت بیشتری دسترسی پیدا نمایند. این سیستم برای اولین بار همراه با دستگاه های مجهز به ویندوز 11 روانه بازار خواهد شد. چرا که این دو شرکت در پی همکاری مستقیم با مایکروسافت نیز هستند تا از بعضی از ابزارهای اتصال مفید در این نرم افزار نهایت استفاده را بنمایند. این موضوع شامل Windows 11 Wi-Fi Dual Station است که به لپ تاپ ها این اجازه را می دهد که از چندین باند وای فای به طور همزمان برای کاهش تاخیر و اتصالات قوی تر استفاده نمایند.

قابلیت های مجذوب کننده وای فای سریع تر

کمپانی های AMD و کوالکام می گویند که این فرایند می تواند به شرکت ها این امکان را بدهد که عملکرد بهتری را در کنفرانس های ویدیویی فراهم نموده و تقویت خاصی را هم روی کاربرد سازمانی ایجاد نمایند. کمپانی AMD بعلاوه مایل بود که ابزار مدیریت از راه دور پردازشگر مدیریتی خود را برای رایانه های شخصی رایزن پرو 6000 به کار گیرد. امیدوار هستیم که چنین دستگاه هایی برای مشاغلی که در پی ارتقا پشته IT خود هستند، مجذوب کننده تر باشد. کاربران چنین دستگاه هایی می توانند از تینک پد زد لنوو که اخیرا معرفی شده اند هم استفاده نمایند.

سری الیت بوک 805 اچ پی را هم داریم که می توانند از این مزایای نو همراه با تراشه های نو AMD استفاده نمایند. این تراشه های نو برای بهبود پهنای باند 6 گیگاهرتزی استفاده شده و می توانند سرعت را بدون احتیاج به نبرد با دستگاه های قدیمی تر، بالا ببرند. از قلم نیاندازید که این سیستم هنوز در ابتدای راه قرار گرفته است و در آینده می توانیم انتظار داشته باشیم که به راحتی همراه با ویندوز 10 یا سیستم عامل های دیگر نیز استفاده شوند.

لزوم اتصال قدرتمند در لپ تاپ

همان طور که گفتیم، اتصال وای فای یکی از امکانات مهم برای لپ تاپ است. چرا که معمولا در فضاهای کاری و دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند و لزوم اتصال به وای فای همیشه برای آن ها وجود دارد. اگر این لپ تاپ ها بتوانند سرعت اتصال را بالا ببرند، کارها هم با سرعت خوبی پیشرفت نموده و افراد می توانند در زمان خود هم صرفه جویی نمایند. با توجه به اینکه استفاده از اینترنت داده همراه چندان در لپ تاپ ها مرسوم نیست، وای فای می تواند شیوه بسیار جالبی برای این منظور باشد.

به همین منظور، کمپانی های بزرگی مانند ایسر و ایسوس روی این موضوع کار می نمایند تا بتوانند فناوری وای فای را در کنار فناوری بلوتوث با پیشرفت روبرو نمایند. قیمت لپ تاپ هر چه قدر که بالاتر باشد، کاربران انتظار بیشتری از فناوری های اتصال بالاتر دارند و با آمدن این فناوری در تراشه های کمپانی AMD هم این کفه می تواند به نفع تیم قرمز سنگینی کند. باید منتظر مانده و ببینیم که اینتل چگونه می تواند فناوری های مشابه را برای تراشه های خود فراهم کند و چه نکات نوی برای ارائه خواهد داشت.

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی کوشش نموده است که تنوعی عالی از لپ تاپ های متنوع در بازه های قیمت متنوع را روانه بازار کند. این فروشگاه محصولات تمام برندهای فراوری نماینده لپ تاپ را در سایت خود موجود نموده است و شما دست بازتری برای انتخاب نهایی خواهید داشت. می توانید به سراغ برندهایی مانند ایسوس، ایسر، لنوو، اپل و موارد دیگر بروید که حتی ممکن است بعضی از آن ها برای شما ناشناخته باشند. فرایند انتخاب از بین آن ها هم کاملا معین است و باید کوشش کنید که آنالیز و تحقیق لازم را انجام دهید.

سایت مقداد آی تی سیستم مقایسه بسیار جالبی هم دارد که می توانید معینات فنی و ظاهر هر کدام از لپ تاپ های مورد علاقه خود را در کنار هم قرار داده و آنالیز بهتری داشته باشید. قیمت لپ تاپ اهمیت بالایی در هنگام خرید دارد و باید ببیدی که با سطح احتیاج شما و بودجه معین شده متناسب است یا خیر. می توانید در آنالیز قیمت لپ تاپ این نکته را هم مدنظر داشته باشید که قیمت پایین تر به معنای خوب بودن لپ تاپ نیست و باید سنخیت کاملی بین معینات فنی آن هم وجود داشته باشد. لپ تاپ های ایسر معمولا در زمینه ارائه قیمت و معینات فنی بالاتر همیشه در بازار سرآمد هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "AMD و کوالکام با همکاری یکدیگر فناوری وای فای لپ تاپ را سریع تر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AMD و کوالکام با همکاری یکدیگر فناوری وای فای لپ تاپ را سریع تر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید