اجرای لایحه حفاظت از خاک نیازمند توجه مجلس است

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، عبدالله یوسفی ظهر دوشنبه در نشست تخصصی خاک اظهار کرد: ضرورت قانون جامع خاک در عرصه کشاورزی از سوی مجلس باید مورد توجه قرار گیرد بطوری که چند سال است دولت لایحه حفاظت از خاک را به مجلس ارائه داده اما تاکنون این لایحه به تصویب مجلس نرسیده است.

اجرای لایحه حفاظت از خاک نیازمند توجه مجلس است

یوسفی اضافه کرد: نقش خاک در حفظ سلامت انسان ها از اهمیت خاصی برخوردار است در همین رابطه پنجم دسامبر را روز جهانی خاک نامگذاری نموده اند.

وی توضیح داد: در شرایط طبیعی مقدار مواد عالی باید تا پنج درصد باشد اما وضعیت 60 درصد مواد عالی خاک اراضی خراسان شمالی به یک درصد رسیده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: بیش از 60 درصد از اراضی کشور ایران کمتر از یک درصد ماده عالی دارند.

یوسفی با بیان اینکه وضعیت موجود یک هشدار جدی زیست محیطی در سطح کشور و خراسان شمالی است، گفت: در این رابطه تخریب و فرسایش خاک شتاب گرفته است.

وی رشد فعالیت های صنعتی، تغییر کاربری اراضی از عرصه طبیعی به طرح های مسکونی و صنعتی را از جمله عوامل بروز این وضعیت نام برد.

یوسفی همچنین تصویب لایحه حفاظت از خاک را مهم ترین عامل برای جلوگیری از فرسایش خاک مطرح نمود.

وی با بیان اینکه پایداری خاک به تدابیر همیاری جامعه و مسئولان احتیاج مند است، گفت: وازرت جهاد کشاورزی بر لزوم سیاست حفظ و پایداری خاک ورود یافته و اقدامات این نهاد تامین و تجهیزات و فناوری های عرصه فراوری بوده که در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: برای اجرای برنامه های تدوین شده با هدف حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش خاک باید ردیف های اعتباری تعریف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای لایحه حفاظت از خاک نیازمند توجه مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای لایحه حفاظت از خاک نیازمند توجه مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید