تکلیف وزارت کشور برای همکاری با وزارت راه جهت نهایی سازی طرح پیشنهادی سرمایه گذاری بهینه سازی مصرف سوخت

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس وزارت کشور را موظف به همکاری با شهرداری های کشور و وزارت راه جهت تصویب و نهایی سازی طرح پیشنهادی سرمایه گذاری برای بهینه سازی مصرف سوخت در قالب ارتقاء حمل و نقل درون شهری و برون شهری کردند.

تکلیف وزارت کشور برای همکاری با وزارت راه جهت نهایی سازی طرح پیشنهادی سرمایه گذاری بهینه سازی مصرف سوخت

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بندهای الحاقی 2 و 3 تبصره یک این لایحه موافقت کردند.

بند الحاقی2- با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی با بهره گیری از منابع داخلی شرکت های تابعه، نسبت به اجرای طرح های جلوگیری از اتلاف ترکیبات ارزشمند گازی به توضیح زیر اقدام گردد.

1- اجرای طرح های جمع آوری، بازیافت و فرآورش گازهای مشعل بلاتکلیف با هدف فراوری حداقل سیصد هزار (300.000)تن در سال محصولات اتان و سنگین تر از گازهای مشعل بلاتکلیف در منطقه ها پارس جنوبی و مسجد سلیمان

2- تکمیل طرح های بازیافت، تصفیه، سردسازی و انتقال پروپان و بوتان(ال.پی.جی) در پالایشگاه های گازی پارس جنوبی و تأمین تجهیزات به جامانده از سازندگان داخلی و خارجی، به نحوی که اندازه تزریق گاز مایع به کمتر از نصف تزریق گاز مایع به خط در سال 1401 کاهش یابد.

3- اجرای طرح های افزایش ضریب بازیافت اتان در پالایشگاه های گازی کشور برای تأمین پایدار خوراک صنایع پتروشیمی کشور

بندالحاقی3- وزارت کشور با همکاری شهرداری های کشور و وزارت راه و شهرسازی موظف است تا مردادماه سال 1401 طرح پیشنهادی سرمایه گذاری در جهت بهینه سازی مصرف سوخت در قالب ارتقاء حمل و نقل درون شهری و برون شهری براساس ماده(12) قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور را جهت تصویب و نهایی سازی به شورای اقتصاد به اندازه حداقل یکصد هزار میلیارد(100.000.000.000.000)ریال ارائه نماید. وزارت نفت مکلف به همکاری در این خصوص است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تکلیف وزارت کشور برای همکاری با وزارت راه جهت نهایی سازی طرح پیشنهادی سرمایه گذاری بهینه سازی مصرف سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف وزارت کشور برای همکاری با وزارت راه جهت نهایی سازی طرح پیشنهادی سرمایه گذاری بهینه سازی مصرف سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید