خرس های قطبی به خوردن زباله روی آوردند!

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، خرس های قطبی گرسنه با ناپدید شدن زیستگاه یخی خود به زباله دانی روی می آورند تا شکم خود را پر نمایند.

خرس های قطبی به خوردن زباله روی آوردند!

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، تیمی از دانشمندان کانادایی و آمریکایی هشدار دادند که زباله ها تهدیدی نوظهور برای جمعیت خرس های قطبی آسیب پذیر هستند، زیرا حیوانات بیشتر به محل های دفن زباله در نزدیکی جوامع شمالی وابسته می شوند. گزارش منتشر شده در مجله اوریکس می گوید که این منجر به درگیری مرگبار با مردم می گردد.

اندرو دروچر، زیست شناس دانشگاه آلبرتا، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: خرس ها و زباله ها ارتباط بدی دارند. ما این را از منظر خرس قهوه ای و خرس سیاه به خوبی می دانیم و اکنون این مسئله در خصوص خرس های قطبی در حال توسعه است.

خرس های قطبی برای شکار فوک ها به یخ دریا متکی هستند. اما با گرم شدن قطب شمال چهار برابر سریع تر از بقیه نقاط دنیا، یخ های دریا در تابستان زودتر آب می شوند و دیرتر در پاییز یخ می زنند. این خرس ها را مجبور می نماید که زمان بیشتری را به دور از طعمه طبیعی خود در ساحل بگذرانند.

در این گزارش آمده است که برای چاق شدن، خرس های قطبی به طور دسته جمعی در اطراف زباله های روباز در منطقه ها قطبی و زیر قطبی مانند بلوشیا گوبا روسیه و انبوه استخوان نهنگ های به جای مانده از شکار اسکیمو های اینوئیت در نزدیکی کاکتوویک آلاسکا جمع می شوند.

چنین رفتاری خطرناک است. مدیران محلی حیات وحش ممکن است خرس ها را به علت نگرانی برای امنیت عمومی بکشند؛ و مصرف زباله می تواند خرس ها را بیمار کند.

جف یورک، یکی از نویسندگان این مقاله و مدیر ارشد حفاظت در بین المللی خرس های قطبی، گفت: خرس ها از همه چیز های منفی ناشی از بلع پلاستیک و بیماری ها و سمومی که احتمالاً در یک محیط (محل دفن زباله) در معرض آن ها قرار می گیرند، نمی دانند

به گفته دانشمندان، شرایط احتمالا بدتر خواهد شد. جمعیت انسان در قطب شمال در حال افزایش است. جمعیت در نوناووت کانادا - جایی که هزاران خرس قطبی در آن زندگی می نمایند - پیش بینی می گردد تا سال 2043 نزدیک به 40 درصد رشد کند.

بهبود مدیریت زباله همچنان یک چالش برای جوامع دور افتاده است. زمین اغلب یخ زده است و دفن زباله را سخت می نماید؛ و حمل و نقل آن گران است. به گفته دانشمندان، بودجه فدرال برای برطرف مشکل مورد احتیاج است.

دروچر گفت: در حال حاضر چند مورد تلفات انسانی در شرق قطب شمال کانادا داشته ایم. تعجب آور است که چگونه بسیاری از مکان هایی که هرگز مشکل خرس قطبی نداشته اند، اکنون با مسائل نوظهور روبرو هستند.

منبع: فرارو

به "خرس های قطبی به خوردن زباله روی آوردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرس های قطبی به خوردن زباله روی آوردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید