برطرف احتیاج قطعات صنعت سیمان در دستور کار دانشگاه امیرکبیر

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید رضا غفاریان در مراسم انعقاد تفاهم نامه با یک شرکت فعال در حوزه سیمان گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمره قدیمی ترین دانشگاه های کشور است که از ابتدای آغاز کار خود با عنوان صنعتی فعالیت نموده است.

برطرف احتیاج قطعات صنعت سیمان در دستور کار دانشگاه امیرکبیر

وی اضافه کرد: اکنون این دانشگاه جز دانشگاه های تراز اول کشور است بطوریکه رشته های تخصصی همانند: پلیمر و رنگ، نساجی، هوافضا، مهندسی پزشکی و...برای اولین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایه گذاری شده اند.

به گفته دکتر غفاریان، در این دوره مدیریتی سعی شده است تا حرفه ای تر به پروژه ها پرداخته گردد به این صورت که پژوهش ها احتیاج محور باشند و به محصول تبدیل شوند و بعلاوه پروژه های محصول محور مورد احتیاج کشور در این دانشگاه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه چند جنبه دارد، گفت: تربیت نیروها و مهندسین خبره با دانش و مهارت یکی از رسالت های دانشگاه است. دیگر رسالت دانشگاه توجه خاص به انجام تحقیقات و پژوهش های محصول محور است به طوریکه این محصولات دارای برترین سطح از نظر تکنولوژی باشند.

غفاریان خاطر نشان کرد: برای اینکه دانشگاه منتفع از کوشش ها باشد، سیاست دانشگاه تشکیل کارگروه هایی متشکل از صنعت و تیم های تحقیقاتی دانشگاهی است تا با یاری یکدیگر بتوانند محصولات مورد احتیاج کشور را عرضه نمود.

وی بعلاوه بیان داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش تحقیق، توسعه و آینده نگری، ید طولایی دارد و اگر این توانمندی را در کنار توانایی های صنعت قرار دهد به ساختار خوبی میتوان رسید.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یکی از اقدامات دانشگاه، ورود به بخش سیمان و برطرف احتیاج قطعات این صنعت است و تا به امروز روی فراوری جک های بزرگ و برینگ های بزرگ اقداماتی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تا بهار سال آینده، فاز اول پایلوت فراوری نوار نقاله استیل کورد، به خاتمه خواهد رسید.

به گفته دکتر غفاریان، خوشبختانه مرکز طراحی و نوآوری حوزه صنایع فولادی و سیمانی در دانشکده موار و متالورژی ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه کوشش دانشگاه این است که با نگاه علمی و حرفه ای، احتیاجهای صنعت را به صورت بنیادی دنبال کند و با یاری بخش خصوص صنعتی، محصولات با کیفیت بالا و استاندارد را تحویل دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برطرف احتیاج قطعات صنعت سیمان در دستور کار دانشگاه امیرکبیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف احتیاج قطعات صنعت سیمان در دستور کار دانشگاه امیرکبیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید