کودهای زیستی به رشد بیشتر محصولات کشاورزی کمک می کنند

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، استفاده از کود برای تولید محصولات کشاورزی و باغی از دیرباز یک فرایند جهانی بوده و همچنان هست. استفاده از کودهای زیستی روشی تقریبا نوین برای کاهش عوارض استفاده از این کودها است.

کودهای زیستی به رشد بیشتر محصولات کشاورزی کمک می کنند

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری وبلاگ دانلود شریف از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چند سالی است که فعالان محیط زیستی اما و اگرهای زیست محیطی را به مصرف کودهای با منشا شیمیایی وارد کرده اند. تردیدهایی که می گوید استفاده بی رویه از این نوع کودها زمین را نابود می کند و سلامتی جانداران را به خطر می اندازد.

همین موضوع هم به دغدغه فناوران تبدیل شد تا روشی بیابند که این مخاطرات را کاهش دهند. تولید کودهایی با منشا زیستی روشی بود که دانشمندان دنیا بر روی آن اشتراک نظر داشتند. کودهایی که نه تنها به محیط زیست لطمه ای وارد نمی کند بلکه دوستدار زمین و جانداران هم هست.

ایران هم کشوری با هکتارها زمین کشاورزی و باغ های میوه است که برای بهینه سازی این تولیدات کاربردی و راهبردی صنعت غذای کشور به استفاده از این کودهای زیستی نیازمند است. ورود این کودهای زیستی هزینه زیادی برای کشور به همراه دارد. این موضوع متخصصان کشور را به تولید این کودها ترغیب کرد.

در این میان، ورود فناوری و خلاقیت ها به حوزه کودهای زیستی می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش تولید آن ها داشته باشد. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با دعوت فناوران و نوآوران به این حوزه، تحولی خلاق در آن ایجاد کند.

دانش بنیان ها، فناوران، دانشجویان و علاقه مندان فعال حوزه کودهای زیستی و زیست مهارگرها دعوت شده اند تا از فرصت ارائه طرح های نوآورانه خود استفاده کنند.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "کودهای زیستی به رشد بیشتر محصولات کشاورزی کمک می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودهای زیستی به رشد بیشتر محصولات کشاورزی کمک می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید