14 هزار و 287 محصول با تکیه بر مزیت های بومی عرضه شد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، برطرف نیازهای کشور با استفاده از فراوریات بومی و فناورانه مهم ترین عامل در تحقق شعار فراوری، دانش بنیان، اشتغال آفرین است که می تواند تضمین کننده فراوری ثروت از دانش و فناوری باشد.

14 هزار و 287 محصول با تکیه بر مزیت های بومی عرضه شد

از جمله ماموریت های مهم و اصلی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، توسعه بنگاه های مالی با هدف افزایش فراوری و توسعه و تجاری سازی فناوری های راهبردی و مورد احتیاج کشور در چارچوب نقشه جامع علمی کشور است که بازیگران اصلی آن را نیروی انسانی تحصیل نموده و شرکت های دانش بنیان تشکیل می دهند.

در این راستا احتیاج است تا بازار عرضه به بازار تقاضا متصل گردد. معاونت علمی هم به عنوان واسطی که به هر دو بازار دسترسی دارد کوشش می نماید پل ارتباطی باشد میان عرضه نمایندگان و بازار هدف محصولات فناورانه فراوری شده در داخل کشور. این کار در تبدیل ایده های فناورانه به فراوریات کاربردی در صنایع مختلف کشور یاری می نماید.

اتفاقی که توجه ویژه روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان را با خود به همراه دارد و معاون علمی بارها با اعلام اینکه کشور ما از نظر نیروی دانشی و تخصصی غنی است؛ بر تسهیل و هموار کردن مسیر تبدیل ایده ها به محصولات باکیفیت داخلی و رونق کسب وکارهای دانش محور تاکید نموده است.

مهم ترین اقدام هم در این زمینه پیوند دادن میان عرضه نمایندگان فناوری و متقاضیان این محصولات و فناوری ها است که به همین دلیل؛ با حمایت معاونت علمی ذیل شبکه فن بازار ملی 14 هزار و 287 محصول فناورانه فراوری شده به صنایع مختلف معرفی شده است تا برای تامین احتیاجهای خود بدون وابستگی به بازار جهانی از محصولات بومی در دسترس استفاده نمایند.

محصولات فناورانه ای که در حوزه های مختلف فراوری شده اند و رسوخ نوآوری و فناوری به این عرصه ها منجر به توسعه علمی و فناورانه کشور شده اند و احتیاجها را بر مبنای مزیت های بومی پاسخ داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "14 هزار و 287 محصول با تکیه بر مزیت های بومی عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 هزار و 287 محصول با تکیه بر مزیت های بومی عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید