دزدهای توییتری در لباس ایلان ماسک وارد عمل شدند ، کلاهبرداری های کلان از حساب های سرشناس

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، توییتر اعلام نموده که اخیرا تعداد زیادی حساب جعلی را کشف نموده که در پوشش هویت ایلان ماسک از کاربران توییتر کلاهبرداری و اخاذی نموده اند.

دزدهای توییتری در لباس ایلان ماسک وارد عمل شدند ، کلاهبرداری های کلان از حساب های سرشناس

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این حساب های کاربری، با سو استفاده از اسم ایلان ماسک آگهی های مختلفی را تبلیغ و سپس در قالب این آگهی ها از افراد کلاهبرداری می کردند.

یک برند لباس بریتانیا از قربانیان این کلاهبرداران است. مدیر این برند می گوید آنها رمز استفاده از ارزهای دیجیتالی خود را در اختیار یک حساب کاربری گذاشتند که به نظر می رسید متعلق به ایلان ماسک است.

بسیاری از کسب و کارهای معتبر مثل برخی ناشران کتاب نیز فریب این اکانت جعلی شده اند. بر اساس گفته قربانیان، این اکانت جعلی واقعی به نظر می رسیده و حتی هزاران پیرو داشته است. شاید برای شما سوال باشد توییتر چگونه این اکانت های جعلی با فالوورهای قلابی را شناسایی نکرده است. پاسخ این است که اساسا این حساب ها جعلی نبوده اند. یعنی از یک فرد با فالوورهای بالا خریداری شده اند. در نتیجه فالوورها نیز جعلی نبوده و روبات توییتر نتوانسته این حساب ها رابه عنوان متخلف شناسایی کند.

با این وجود سخنگوی توییتر در توصیف این وضعیت می گوید:

ما مطلع هستیم که تعدادی از حساب های توییتر مختلف در جریان یک کلاهبرداری قرار دارند و حتی حساب کاربری Capgemini Australia در میان قربانبان بوده است. همچنین به نظر می رسد که مهاجمان به وسیله شبکه اجتماعی ما برخی تبلیغات را خریداری می نمایند تا توییت های خود را به کاربران بیشتری انتقال دهند.

براساس خبرها برخی حساب ها تا مرز 10 هزار دلار ضرر داده اند. سخنگوی توییتر در این خصوص می گوید: کلاهبرداران مدام روش های خود را تغییر می دهند. بنابراین ما نیز باید برای شناسایی آنان روش های خود را تغییر دهیم. ما باید کوشش کنیم همیشه یک قدم جلوتر از کلاهبرداران باشیم.

شرکت توییتر می گوید که کاربران توییترمی توانند یک لایه امنیتی اضافی را به حساب خود اضافه نمایند که امکان تایید هویت دو مرحله ای را فراهم می نماید و در نتیجه امکان سرقت اطلاعات یا کلاهبرداری را به حداقل می رساند.

منبع: انتخاب

به "دزدهای توییتری در لباس ایلان ماسک وارد عمل شدند ، کلاهبرداری های کلان از حساب های سرشناس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدهای توییتری در لباس ایلان ماسک وارد عمل شدند ، کلاهبرداری های کلان از حساب های سرشناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید