ادبیات

بادبان خورشیدی ناسا چطور کار می نماید ، فیلم

ناسا آماده می گردد تا فضاپیمای پیشرفته ای را مجهز به بادبان خورشیدی در اواخر این ماه پرتاب کند. بادبان خورشیدی می تواند تا سال ها سرعت بگیرد و برترین راهکار سفرهای فضایی دوردست با فناوری کنونی است.

26 فروردین 1403

فعالیت رسمی شبکه کتاب شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران، این مراسم، چهارشنبه 1 شهریورماه 1402 ساعت 10 صبح در محل معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار می گردد.

31 مرداد 1402

همه چیز درباره پیاده روی شبانه لیلا حاتمی در یک فیلم ، راننده تاکسی جوان او را می بیند و... ، تهیه کننده: همه ناراحتی ام این است که اجازه کار ندارم

تهیه کننده فیلم سینمایی تصور بیان نمود: مسیر این قصه را دوست داشتم و قبلا آن را تجربه نکرده بودم به همین علت علاقه داشتم آن را بسازم.

29 مرداد 1402

جایزه آکوتاگاوا ژاپن به نویسنده دارای معلولیت و کتابی با همین مضمون رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه آساهی ژاپن، جایزه آکوتاگاوا که به یک اثر ادبی ناب از یک نویسنده نو تعلق می گیرد، برای رمان گوژپشت به ایچیکاوا اهدا شد.

31 تیر 1402

برادر احمد رونمایی شد

سرویس فرهنگ مفاومت خبرنگاران ، مراسم رونمایی از کتاب برادر احمد روایت حیات جهادی احمد متوسلیان اثر علی اکبر مزدآبادی چهارشنبه 14 تیرماه در محل سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری استان تهران با حضور جمعی از نویسندگان و کارشناسان ادبیات پایداری برگزار گردید.

14 تیر 1402

اینجا عجیب ترین جای دنیا، سرزمین آتش و یخ است

تا به حال نام سرزمین آتش و یخ را شنیده اید؟ سرزمین اعجاب انگیزی که آسمان آن شبیه هیچ جای دیگری از زمین نیست.

4 تیر 1402

احساسی مرموز که بیماری های مزمن را سرکوب می نماید

ممکن است یک غروب آفتاب، یک ارکستر هیجان انگیز یا یک تابلوی نقاشی خیره کننده باشد هر چیزی که شما را به وجد آورد یا باعث گردد اشک بریزید. کارشناسان معتقدند که جستجوی مداوم این تجربیات الهام بخش می تواند منجر به زندگی شادتر و سالم تری گردد.

2 اردیبهشت 1402

من از سرزمین کاشی های فیروزه ای ام

منوچهر توانفر متولد 1320 اصفهان است. این را هم که نگوید، اصفهانی بودن را می گردد در صحبت کردنش پیدا کرد.او تا 18 سالگی در اصفهان مانده و بعد در سال 1338به تهران می آید و در رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته می گردد.

15 اسفند 1401

خالق دختری با گوشواره مروارید هنوز مرموز است

هلند بزرگترین نمایشگاه آثار ورمیر را با گردآوری نقاشی های او برگزار می نماید؛ با این حال خالق دختری با گوشواره مروارید به رغم کوشش نویسندگان، فیلمسازان و محققان همچنان یک هنرمند مرموز به جای مانده است.

21 بهمن 1401

15 عکس برتر شفق در سال 2022 به انتخاب وبلاگ کپچر اطلس

وبلاگ کپچر اطلس Capture the Atlas ، عکس های منتخب سال خود را منتشر نموده که برترین عکس های شفق قطب شمال یا استرالیا در آن نمایش داده می گردد.

17 آذر 1401

آشنایی با زمان برگزاری انواع جشنواره ها و فستیوال ها در استانبول

جشنواره ها و فستیوال های استانبولدر این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما را با انواع جشنواره ها و فستیوال های استانبول و زمان برگزاری آنها آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

19 شهریور 1401

کتاب به نیازمندان اهدا کنید

در نهمین مرحله از طرح نذر کتاب فرهنگسرای اندیشه، 400 جلد کتاب تازه به کتابخانه های منطقه ها محروم شهرری اهدا شد و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

13 شهریور 1401

ترکیب جنون ثروت و هوش مصنوعی در سریال شاخص ترس

در سال های اخیر شرکت های بزرگ همواره یک چشمشان به پیشرفت های هوش مصنوعی بوده تا شاید بتوانند از آن برای پیش بینی فرایند های بازار و تخمین مقدار ریسک در سرمایه گذاری ها استفاده نمایند. آن ها همواره دنبال این هستند که هوش مصنوعی را به خدمت سرمایه هایشان...

20 خرداد 1401

روزنامه خبرجنوب برای جشنواره بین المللی شعر خلیج فارس فراخوان د اد

مؤسسه بین المللی فرهنگی رسانه ای خبر، به مناسبت د هم ارد یبهشت روز ملی خلیج فارس، فراخوان اد بی منتشر کرد و از شعرای سراسر دنیا برای ارسال سرود ه های خود با موضوع خلیج فارس به د بیرخانه این جشنواره د عوت کرد .

14 خرداد 1401

عکس سحر دولتشاهی در کنار آزاده صمدی

خبرنگاران: سحر دولتشاهی تصویر زیر را در اینستاگرام خود به مناسبت تولد آزاده صمدی منتشر نموده است.

31 فروردین 1401

اعضای شورای راهبردی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران منصوب شدند

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اعضای شورای راهبردی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران منصوب شدند.

30 فروردین 1401

فال حافظ امروز ، 19 آذر ماه با تفسیر دقیق

خبرنگاران : فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

16 اسفند 1400

سیروس طاهباز؛ جنگ زده ای که خانه اش را به خاطر نیما ترک نکرد!

تهران (پانا) - اینک نه در میان نامه ها و وصایای نیما یوشیج حرفی از سیروس طاهباز است و نه تنها پسر او چندان دل ِ خوشی از گردآورنده آثار پدرش دارد؛ با این حال اما طاهباز امانت داری باغیرت توصیف می گردد که حاضر نشد در دوران جنگ، به خاطر دست خط های نیما برای...

10 اسفند 1400

روزشمار: 10 مرداد؛ جشن چله تابستان

امروز 10 مرداد، جشن چله تابستان است. برای آشنایی با این روز با خبرنگاران همراه باشید.

26 بهمن 1400

به خاطر برخورد بد مدیر ترک تحصیل کردم، نمی خواستم مادرم بیرون کار کند

خبرنگاران/گلستان محمدحسام نوجوان کتاب فروش مهربان و پرطراوت گرگانی از آرزوهایش برایمان گفت، آرزوهایش همان چیزهایی است که برای بیشتر نوجوانان همسن او بدون هیچ دردسری مهیاست اما محمدحسام با غیرت و اراده در پی تصویر کردن همه آنهاست، او در این جهت رشد...

9 بهمن 1400
تعداد: (43)